סוער בוועדה

"מיקי לוי, כבר מכרת את כל העולם הבא שלך. לאן אתה רוצה להגיע?"

דיון סוער בוועדת הכנסת בתיקון חוק הגיוס. ח"כ דוד ביתן: "החוק של לפיד הוא הבלוף הכי גדול". ח"כ מיקי מכלוף זוהר צעק לעבר מיקי לוי: "מכרת את העולם הבא שלך". איך הגיב לוי? צפו בתיעוד (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |

ועדת הכנסת דנה הערב (ראשון) בתיקון חוק הגיוס בכדי לאפשר להעביר כבר מחר את החוק בקריאה ראשונה עם "פטור מחובת הנחה".

במהלך הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביתן: "האמת, גפני - אני רוצה להגיד לך. הבלוף הכי גדול זה החוק הזה (של יאיר לפיד. י-כ). לקחו את מה שאתם מגייסים בכל מקרה ועשו מזה 'מכסות', הדבר היחיד שהפריע זה הסנקציות הפליליות. שמעתי ראיון של לפיד שהוא לא רצה את הסנקציות הפליליות אלא היועץ המשפטי הכריח אותו. לכן אני אומר שהגיע הזמן להשים סוף לסנקציות הפליליות" הוסיף ביתן.

מנגד, ח"כ מיקי לוי מ'יש עתיד' תקף ואמר: "הבלוף הכי גדול, שגם היו"ר נפל במארב הזה וכנראה גם נפצע. זה הנושא של אלה הטוענים שאין סנקציות פליליות. כשהבן שלי והבן שלך לא יתגייסו - יבואו לבית משטרה צבאית ויעצרו אותם, לכן מה שבקשנו שהחוק יהיה שווה לכולם".

ח"כ אורלי לוי אבקסיס עקצה את 'הבית היהודי': "רק לזכור שאתם מכרתם את החרדים בכנסת הקודמת".

אחד מהח"כים מהליכוד שלחם בוועדה למען הציבור החרדי הוא מיקי מכלוף זוהר, שהתפרץ לעבר מיקי לוי וצעק: "כבר מכרת את כל העולם הבא שלך, לאן אתה רוצה להגיע? מספיק". מיקי לוי הגיב: "אני לא שואל אותך, תאמין לי, בעולם הבא מובטח לי מקום יותר טוב משלך".

ח"כ אורן חזן, שהוכתר על ידי היו"ר כ"סיעת גפני הקטנה" התערב בדיון ואמר: "כל המטיל סנקציות פליליות על לומדי התורה - אין לו חלק לעולם הבא"

בהמשך הוא אמר: "יש בלוף של סיעת 'יש עתיד' שהם באים ומתרעמים על החקיקה של חוק הגיוס, כאילו היום יש שוויון בנטל. כמה מהחברים שלכם, מהמצביעים של 'יש עתיד' ומר"צ לא מתגייסים, משתמטים ובורחים".

בסיום הדיון, הוועדה אישרה 'פטור מהנחה' לתיקון חוק הגיוס והחוק צפוי לעבור בקריאה ראשונה מחר במליאת הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות