המועצת מתכנסת

בשעה זו: האדמו"רים והח"כים דנים בחוק הגיוס המתוקן

חברי "מועצת גדולי התורה" של אגודת ישראל מתכנסים בירושלים ודנים בחוק הגיוס המתוקן ובהסכמה לפיה החוק יעבור רק לאחר אישור התקציב. ההערכה: האדמו"רים יאשרו את ההסכמות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ג' בכסלו תשע"ו | 15.11.15
כינוס מועצת גדולי התורה, ארכיון (צילום ארכיון: אלי סגל)

בשעה זו (ראשון) נערך כינוס מועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל, בו גדולי האדמו"רים דנים בנושא חוק הגיוס המתוקן. הכינוס נערך בבית הוועד הפועל העולמי ברחוב שומר הכותל בירושלים.

הכינוס נקבע לאחר שביום חמישי פרסם מזכיר המועצת הרב מרדכי שטרן את עמדתם הרשמית של האדמו"רים, לפיה על הנציגים החרדים לדרוש מראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לעמוד בסיכומים הקואליציוניים ולהעביר את חוק הגיוס המתוקן בשלוש קריאות עוד לפני אישור התקציב.

שר הבריאות יעקב ליצמן הציג בפני נתניהו במהלך פגישת ראשי הסיעות את דרישת חברי המועצת, אולם בסיכומו של דבר הגיעו הצדדים להבנה שהדבר אינו בר היתכנות מבחינה טכנית וציבורית.

מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט מגיע לישיבה (באדיבות המצלם)

האדמו"רים צפויים לדון במשמעות הדברים וככל הנראה יקבלו את עמדת הח"כים הצפויים להציג הבטחה חד משמעית מראש הממשלה וראשי סיעות הקואליציה לפיה תמיכתם בחוק איתנה ומובטחת וכי מתווה הגיוס החדש יעבור בוודאות בקריאה שנייה ושלישית גם לאחר אישור התקציב.

ייתכן והאדמו"רים יבקשו ערבויות לכך ואף יאיימו כי באם נתניהו לא יעמוד בהתחייבותו הרי שביהדות התורה יראו זאת בחומרה. יצויין, כי חלק מהאדמו"רים מבקשים אף לדון במהותו של החוק החדש ולהבין לעומק את המתווה המשופר והאם הוא בעד עולם התורה והישיבות במלואו. לצורך כך, משתתף בישיבה גם עו"ד יצחק מירון האמון על התיקונים בחוק החדש מטעם מפלגת יהדות התורה ומזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט.

לפני הגעתו לכינוס המועצת, נועד מזכיר הממשלה מנדלבליט עם ח"כ אייכלר וצחי הנגבי לבקשת האדמו"ר מבעלזא. לדברי גורמים ב"אגודת ישראל", נתניהו שיגר על פי דרישת אייכלר את מזכיר הממשלה מנדלבליט להופיע בפני המועצת ולהבטיח לאדמו"רים כי החוק הגיוס יעבור לא יאוחר משבוע הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות