הקרב על הר הבית

הח"כים הערבים תוקפים: "מוסיף שמן למדורה, כולנו נגיע לאל-אקצא"

הרשימה הערבית המשותפת תקפה את החלטתו של ראש הממשלה נתניהו שלא לאפשר גם לח"כים ערבים לעלות להר הבית ח"כ טיבי: "החלטה מטורפת ובלתי חוקית, כולנו נהיה מחר באל-אקצא" (ארץ)

(צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

הקרב על ההר: אחרי הודעת לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי יאסר גם על ח"כים ערבים לעלות להר הבית, הח"כים הערבים תוקפים את ההחלטה בחריפות.

ח"כ אחמד טיבי קרא לכל חבריו להגיע מחר למסגד אל- אקצא: "לא נתניהו ולא הימין יוכלו למנוע מאתנו להיכנס למסגד אל-אקצא שלנו. מי שהחליט תחילה על מניעת כניסתם של פרובוקטורים מימין כמו אורי אריאל, שכניסתו הציתה את השטח, כדי לצנן את האווירה, עושה סיבוב פרסה וסלטה לאחור ומחליט במחי יד להסלים את המצב. זו החלטה מטורפת ובלתי חוקית. כולנו נהיה שם מחר במסגד אל-אקצא, כי זה המסגד שלנו", אמר.

טיבי כנראה נפגע מהשוואתו לאורי אריאל, ואמר: "לשים ח"כים ערבים ומוסלמים במישור אחד עם אריאל וחוטובלי, זה כמו לומר לבעל הבית שהוא והפורץ לביתו חד הם. החלטה זו מוסיפה שמן למדורה".

בהודעה שפרסמה הרשימה הערבית המשותפת נאמר: "נתניהו לא יקבע בשבילנו אם לעלות למסגד אל-אקצא או לא. אל-אקצא הוא חלק מירושלים, אנו רואים בירושלים שטח כבוש, שצריך לשחררו מכיבוש על ידי החלת הריבונות הפלסטינית עליו״.

"אנחנו לא עובדים של נתניהו או של ממשלת ישראל, אנחנו בני העם הפלסטיני ונבחרי ציבור שקיבלו 95% מקולות האזרחים הערבים שהצביעו בבחירות האחרונות, משם אנחנו שואבים את הלגיטימיות שלנו ולא מממשלת הכיבוש".

הח"כים הערבים הוסיפו: "זכותנו וחובתנו לבקר ולהתפלל במסגד אל אקצא ונתניהו אינו הגורם שיתיר או יאסור זאת. אנו מציעים לראש הממשלה לעשות מעשה שיבוא לסיום הכיבוש והרתעת המתנחלים במקום לחלק הוראות למנהיגי הציבור הערבי. אנחנו קוראים לנתניהו להפסיק את מדיניותו הפושעת, את הרצח ואת רדיפת הקטינים בירושלים״.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, הוסיף: "נתניהו הולך סחור סחור, חסר עמדה ועמוד שדרה. מתחם אל-אקצא הוא שטח כבוש שעל פי הסטטוס קוו נמצא בניהול מלך ירדן והווקף המוסלמי, אין לנתניהו סמכות חוקית או מוסרית למנוע מהח"כים הערבים להגיע למסגד. נתניהו ממשיך להיגרר אחרי הנהגת המתנחלים בקואליציה ומדרדר את כולנו לפי תהום.

"מי שחרד לביטחון, לא יכול לעסוק בניהול נקודתי של הסכסוך, אלא חייב לחתור להסדר כולל ולניהול משא ומתן אמיתי וכן שמטרתו סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית עצמאית".

ולא רק ח"כים מהרשימה המשותפת, גם ח"כ עיסאוי פריג' ממרצ אמר: "גם אם באיחור, נתניהו מבין סוף סוף שהוא צריך לרסן את מציתי המהומות מהקואליציה שלו. הבעיה היא שנתניהו כמו נתניהו תמיד נגרר ולא מוביל, ובמקום לנהל את הקואליציה הוא רק מנסה לרצות אותה והפעם באמצעות יצירת גזירה שווה בין יהודים לערבים - החלטה מופרכת שדומה לאיסור כניסת יהודים לכותל".

בתוך כך דווח, כי בהוראת נתניהו כוחות הביטחון מנעו את כניסתו להר הבית של ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה.

באמצעות יצירת גזירה שווה בין יהודים לערבים - החלטה מופרכת שדומה לאיסור כניסת יהודים לכותל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות