התקנון החרדי

אין קבוצות, מתכתבים רק עם אנשי הקשר

איגוד הקהילות הציג את הדרישות שיאפשרו לחרדים לעשות שימוש באפליקציה חלופית לוואטסאפ לצרכי פרנסה: רוצה קבוצות? פרט לנו במה מדובר, לא תהיה אפשרות לשליחת סרטוני וידאו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המלחמה החרדית בוואטסאפ: איגוד הקהילות "מבצר השמירה מפגעי הטכנולוגיה" יצא בקריאה לחברת דלתא הנחשבת לאחת החברות המאושרות ע"י גדולי ישראל, ופירט את התקנון בו ניתן לאפשר למגזר החרדי לעשות שימוש באפליקציית מסרים חלופית לוואטסאפ.

תחת הכותרת "שימוש באפליקציית ווטס-אפ ותחליפיה" נכתב: "לאחר קריאת מועצת גדולי התורה לצמצום סכנות הטכנולוגיה הננו להודיע את ההחלטות לגבי שימוש באפליקציית דונוטוק המחליפה את אפליקציית ווצאפ כדלהלן".

"מי שקיבל רשות מרבני הקהילה שלו יוכל לעשות שימוש בתוכנת דונוטוק לצורך התכתבות הכרחית עם אנשים העושים שימוש באפליקציית הוואצאפ. מומלץ למעט בכך כיוון שאין הבטחה כי גם בעתיד תהיה גירסא מסוננת המתאימה להוראות הרבנים".

רבני האיגוד קובעים כי "לא ניתן יהיה לקבל הודעות מאנשים שאינם מופיעים ברשימת "אנשי הקשר" וכדי לקבל הודעות ממישהו יש להוסיף אותו לרשימה, כמו כן לא תהיה אפשרות לשלוח הודעה לרשימת תפוצה. מי שיש לו צורך בקבלת הודעה מאנשי קשר שאינם מופיעים במכשירו או במשלוח הודעות לרשימת תפוצה שיפנה לרבני הקהילה שלו לקבלת אישורם".

"לא ניתן יהיה לקבל או לשלוח קבצים מכל סוג שהוא ובכל מקרה לא יהיה ניתן לשלוח ולקבל סרטונים. מי שחש שפרנסתו נפגעת מכך יפנה בבקשה מוסברת ומנומקת וועדת הרבנים תנסה למצוא פתרון עבורו".

לא יהיה ניתן לשלוח ולקבל הודעות בקבוצות וואצאפ ומי שחש שפרנסתו נפגעת מכך כגון שצריך להתכתב עם אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות יפנה לרבני הקהילה ויפרט את שמות הקבוצות שהוא חייב לפרנסתו והסבר קצר על מטרת הקבוצה ומי הם החברים בה והרבנים יאשרו לו חיבור לקבוצות אלו בלבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות