איראן ורוסיה הפרו את הסנקציות

מפקד הכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה נפגש עם פוטין

קאסם סולימאני, מפקד הכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה, ביקר ברוסיה ונפגש עם הנשיא פוטין ועם השר לברוב, זאת תוך כדי הפרה של משטר הסנקציות שאסר עליו לצאת מאיראן (בעולם)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

קאסם סולימאני, מפקד "כוח קודס" - הכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה האיראניים, ביקר בשבועות האחרונים ברוסיה ונפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין ועם שר החוץ סרגיי לברוב, זאת תוך כדי הפרה של משטר הסנקציות שאסר עליו לצאת מאיראן. כך מדווחת היום (שישי) רשת "פוקס ניוז" האמריקנית.

כאמור, הביקור ברוסיה הוא הפרה של העיצומים שהטילה מועצת הביטחון של האו"ם על איראן, לפיהם, אסור לבכירים כמו סולימאני לעזוב את המדינה.

על פי הדיווח, סולימאני יצא ב-24 ביולי בטיסה מסחרית של איראן אייר וחזר ממוסקבה יומיים לאחר מכן. ברשת האמריקנית, המזוהה עם המפלגה הרפובליקנית, הזכירו כי שלושה ימים לאחר הביקור העיד מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי בשימוע בסנאט, שם נשאל בדיון על הסרת העיצומים מסולימאני כחל' מההסכם, והשיב כי "הוא לא ייהנה מאף הקלה בסנקציות ביוזמת ארה"ב".

קאסם סולימאני

כוח קודס הם הכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה באיראן, כאשר המפקד סולימאני מדווח ישירות למנהיגה העליון של איראן, ולפיכך נחשב לאחד האנשים החזקים באיראן.

עדיין לא ברור האם וכיצד תשפיע חשיפת הפגישה בין סולימאני לפוטין על ההסכם עם איראן, אך בכל הנוגע לארה"ב, נראה שלנשיא ברק אובמה יש צרות גם ללא חשיפת הפגישה הזו וההפרה של הסנקציות, זאת לאחר הודעת שני בכירים דמוקרטים - צ'אק שומר ואליוט אנגל, על התנגדותם להסכם עם איראן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות