"הגרון נחנק, זה דאעש יהודי"

אלפים בהפגנה נגד רצח התינוק; "הגרון נחנק, זה דאעש יהודי"

אלפי בני אדם משתתפים בעצרת נגד ההצתה בכפר דומא. זהבה גלאון: "לקרוא לילד בשמו: זה דאעש יהודי". הרצוג: "העם היהודי מתבייש". לאורך השבת: עימותים בין פלסטינים וכוחות הביטחון (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הבית שהוצת ביום שישי (צילום: פלאש 90)

אלפים משתתפים הערב (מוצאי שבת) בעצרת חירום בכיכר רבין בתל אביב בעקבות רצח התינוק בכפר דומא ביום שישי האחרון. יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה כי "הגרון נחנק אחרי ששמענו את הדברים. איך שרפו משפחה שלמה. זה בלתי נתפש. קשה לדבר". היא התייחסה גם לדקירה במצעד בירושלים ואמרה כי "מה שראינו בימים האחרונים זה טרור יהודי, זה דאעש יהודי".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג שנאם באירוע אמר כי "אנחנו בוכים ומבכים על הפוגרום היהודי שהתבצע אור ליום שישי. אנחנו בוכים על הפצועים ומתפללים לאלוהים של כולנו שהם יחלימו. טרור הוא טרור. מחבלים הם מחבלים". הרצוג הוסיף כי "העם היהודי בוש ונכלם מהמעשים של בני עמנו, באנו לבקש סליחה".

הרצוג בהפגנה, הערב (צילום: עידו ארז, ynet)

לצד ההפגנה בכיכר רבין, נערכות עצרות נוספות ברחבי הארץ כנגד הפיגוע האכזרי. נאסר דוואבשה, דודו של הפעוט עלי, השתתף בעצרת המרכזית שנערכת כאמור בתל אביב. "שרפו משפחה שישנה בשקט, שלא מאמינה באלימות. נתניהו משתתף בצער אבל אנחנו מבקשים ביטחון לכפר דומא ולכל הכפרים הפלסטיניים".

"אני רוצה לשאול את נתניהו שאלה אחת", הוסיף קרוב המשפחה. "אמא שלי שואלת - מתי חוזר סעד? אני אומר לנתניהו - מתי חוזר סעד? מתי חוזרת ריהאם? מתי חוזר אחמד? למה נרצח עלי? בן 18 חודשים, מה עשה? מה עשה לצה"ל? מה עשה למתנחלים? אנחנו מבקשים שזה יהיה סוף הסבל של העם שלנו. לפני עלי היה גם מוחמד אבו חדיר, ועכשיו עלי ואנחנו לא יודעים מי הבא בתור".

במקביל, בשיבא ממשיכים להיאבק על חייהם של אמו ואחיו של עלי דוואבשה שנפצעו באורח קשה בפיגוע. מצבה של האם מוגדר אנוש, ושל האח קשה מאוד. אב המשפחה מאושפז בבית החולים סורוקה כשמצבו מוגדר קשה מאוד.

המפגינים בתל אביב, הערב (צילום: עידו ארז, ynet)

הערב הפגינו מאות צעירים בוואדי ערה כנגד הרצח. בעקבות ההפגנה נחסם הכביש לתנועה מצומת כפר קרע עד לצומת ערערה. חלק מהמפגינים יידו אבנים לעבר כוחות משטרה. שעה קלה קודם לכם התעמתו רעולי פנים פלסטינים עם כוחות הביטחון בסמוך לכפר דומא.

(צילום: עידו ארז, ynet)

במהלך הלוויתו של ילד שנהרג מאש צה"ל בהפגנה בעקבות הפגיוע, נפגעו עשרה פלסטינים באורח קל משאיפת עשן. במהלך ההלוויה יידו עשרות פלסטינים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר החיילים שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות. בעקבות הפיגוע, הועלתה רמת הכוננות ביהודה ושומרון ולגזרה הוקפצו אלפי חיילים. האירוע החמור רשם גינויים רבים בעולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות