אחרי 18 שנה

סוף לתעלומה: שלושת היהודים שברחו מטהרן - נרצחו

התעלומה שנמשכה 18 שנה הגיעה לסיומה. לאחרונה קבע המוסד כי שלושת היהודים שנמלטו מטהרן ב-1997, נתפסו ונרצחו. לפני כשנה קבע המוסד כי גם שמונת היהודים שברחו ב-1994 נרצחו (חדשות)

מימין: נוראללה רביזדה, סיירוס קהרמני ואברהים קהרמני (צילום: מתוך ynet)

הסוף לתעלומה: 18 שנה אחרי שעקבותיהם נעלמו, קבע לאחרונה המוסד בגיבוי בית הדין הרבני הגדול, כי שלושת היהודים שנמלטו מאיראן - נתפסו ונרצחו.

הסיפור החל בשנת 1997, אז נמלטו מטהרן האחים סירוס ואברהים קהרמני ונוראללה רביזדה, הם היו אמורים להיפגש עם מבריח גבולות בגבול פקיסטן, אך לא הגיעו לנקודת המפגש ומאז נעלמו עקבותיהם.

התעלומה הזאת הצטרפה את המקרה שהתרחש שלוש שנים מוקדם יותר, ב-1994, אז יצאו 8 יהודים מטהרן ועקבותיהם נעלמו. בני משפחותיהם, שהגיעו לארץ דרך טורקיה, קבלו כי המדינה לא עושה די כדי לאתרם.

לפני כמה שנים, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו למוסד להגביר את המאמצים בחקירת הפרשה, ואכן לפני שנה הודיעו באופן רשמי למשפחות שמונת היהודים, כי על פי כל המידע המודיעיני, הקביל גם הלכתית, הם נתפסו ונרצחו בדרכם.

כעת, הגיעו במוסד למסקנה דומה גם לגבי שלושת היהודים הנוספים, הממצאים הועברו לראשל"צ ונשיא בתי הדין הרבניים הגר"י יוסף, שהתיר את שלושת הנשים מעגינותן וקבע כי הן נשות הרוגי מלכות.

יהודה כסיף , נציג המשפחות שמלווה אותן כבר שנים רבות במאבקן, אמר כי "אחרי 18 וחצי שנים של טיפול אינטנסיבי ועקבי הגיע הפתרון לתעלומת נעדרי איראן והסיום טרגי. אשתקד, לפני פסח, נודע כי שמונת היהודים, אשר נעלמו בשנת 1994 בדרכם ארצה, נרצחו על ידי מבריחיהם או על ידי שומרי הגבול. עתה נודע כי גם גורלם של שלושת היהודים שעזבו את ביתם בפברואר 1997, האחים אברהים וסירוס קהרמני ז"ל ועימם נוראללה רביזדה ז"ל, לא שפר וגם הם נרצחו בדרכם ארצה. אין מה להוסיף על כל מה שנאמר במהלך שנות החיפוש הארוך אחרי הנעדרים. מי ייתן ופרשיות דומות העומדות ופתוחות עדיין תסתיימה באותה צורה. זה רק תלוי במי שלא יפסיק לנדנד לרשויות שלא יעזבו את זה לרגע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות