גפני: אם ש"ס לא תיכנס לא נחשב מסלול מחדש • האזינו

יו"ר ועדת הכספים המיועד, ח"כ משה גפני אומר בראיון ב'קול ברמה' כי הוא מעריך שש"ס תהיה בממשלה הבאה, וגם אם לא הוא לא חושב שמפלגתו תחשב מסלול מחדש (חרדים)

ח"כ משה גפני (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

יו"ר ועדת הכספים המיועד, ח"כ משה גפני התייחס הבוקר (ראשון) בראיון לתוכנית שמונה עד עשר עם מרדכי לביא ב'קול ברמה' למגעים להרכבת הממשלה ואמר כי הוא מעריך שש"ס תהיה בממשלה הבאה, וגם אם לא הוא לא חושב שמפלגתו תחשב מסלול מחדש.

על יאיר לפיד אמר גפני כי "אין לו מורשת הוא לא עשה שום דבר טוב לאזרחי ישראל".

מתרגש לחזור לתפקיד יו"ר וועדת הכספים?

ח"כ גפני: "לא מרגש. זאת לא ההגדרה הנכונה, אנחנו עברנו שנתיים מאוד קשות, אנחנו זה הציבור החרדי אבל בכלל אזרחי מדינת ישראל, ממשלה מאוד רעה וועדת הכספים היא חלק ממה שהיה בתקופה הזאת. אני שמח שאני חוזר לתפקיד שבוא אוכל לעשות טוב גם לכל עם ישראל בכלל ובפרט לציבור החרדי".

יש לי תחושה שראש הממשלה וגם כחלון הסכימו לתת לך את התפקיד משום שהם האמינו שתדאג לא רק לחרדים, אלא לכלל עם ישראל.

ח"כ גפני: "אנחנו היום גם בעקבות הפעילות שלנו של יהדות התורה בכלל, שאנחנו פועלים כמובן למען הציבור החרדי אבל פועלים למען כלל הציבור בישראל זה חלק מהאידיאולוגיה שלנו, ולכן לא הערימו קשיים במינוי שלי לתפקיד בוועדת הכספים".

חלק מהפרשנים אומרים שצריך ללמוד מהחרדים איך לעשות משא ומתן..

ח"כ גפני: "יש מיעוט שאומר את זה כדי להסית נגדנו ונצטרך להתמודד עם זה. אנחנו כשהלכנו למשא ומתן אנחנו לקחנו את העניין הזה מאוד ברצינות, אצלי במשרד עשו עבודת הכנה מאוד מדוקדקת, גם חברי עשו את זה, לא החסרנו דבר וחצי דבר מצד כל מה שהיה גם בנושאים הכללים וגם בנושאים הפרטניים של הציבור החרדי. לא את הכל השגנו. לא הגשנו רשימה, עשינו 17 ישיבות שבהם דנו סעיף סעיף, יש דברים שלא סיכמנו ונעשה אותם בהמשך הקדנציה. איך אמר הרב אברהם שפירא ז"ל? 'כשנחתם ההסכם הקואליציוני טוב מתחיל המשא ומתן'".

מה ההישגים שיהדות התורה השיגה?

ח"כ גפני: "שי פירון היה שר החינוך הוא עשה תוכנית של קייטנות לילדי כיתה א' ב' בישובים במצב סוציו אקונומי נמוך, למשל בשדרות, הילדים האלה זכו לקייטנה רק אם הם לא חרדים, הילדים החרדים לא קיבלו את הקייטנה, שאלו אותי למה לא הלכנו לבג"צ בזמנו, ואמרתי שאני לא סומך על הבג"צ כי אם כל מיני נימוקים של בית משפט יסבירו למה ילד חרדי לא זכאי לקייטנה".

כחלון עשה את הקאמבק הגדול שלו בזכות הסלולר, חסך מאות שקלים בחודש למשפחות, אני חושב שאתם נכנסים כעת לקטגוריה עם קצבאות הילדים.. נכון?

ח"כ גפני: "האמת היא שקצבאות הילדים הפך להיות נושא אוניברסלי, בשעתו לפני כמה שנים זה היה כאילו נושא חרדי, הפכנו אותו כאילו לנושא שלנו. הוא לא נושא שלנו הוא נושא שאנחנו גם נהנים ממנו כי יש לנו הרבה ילדים, אגב, היום אצל החילונים יש היום גם יותר ילדים מבעבר, קיצבאות הילדים זה דבר אוינברסלי, אנחנו בגלל הקיצוצים נמצאים במקום הנמוך ביותר. אני שמח שמחקנו בהסכם הקואליציוני באופן חד את הקיצוץ שעשה יאיר לפיד. אפשר לומר שגזרות בנט לפיד נמחקו".

כלומר, יאיר לפיד בוכה בצדק שמורשתו נמחקה?

ח"כ גפני: "אין לו מורשת חוץ ממע"מ אפס. אין לו מורשת הוא לא עשה שום דבר טוב לאזרחי ישראל, לא בנושא הכלכלי, לא בנושא של הדיור, לא בנושא של יוקר המחיה, הוא ניסה לפגוע בציבור החרדי ושם הוא הצליח באופן חלקי. ואת זה מחקנו. ומורשת אין לו".

אתה מצליח להבין מה מרגיש אדם ששם פתק ג' בקלפי?

ח"כ גפני: "אני מרגיש גם בציבור וגם שומע את זה, אנחנו עברנו כמעט שנתיים עם שפיפות קומה, הרגשנו כאילו מכים אותנו ללא רחם. לאחר ההסכם הקואליציוני אני מרגיש כמו כל הציבור החרדי זקיפות קומה, השבנו מלחמה על הדברים הכי צודקים שיכולים להיות".

אתה יודע לומר לנו מה קרה פתאום שברחתם לש"ס במשא ומתן?

ח"כ גפני: "לא קרה שום דבר, אנחנו דיברנו עם ש"ס וסיכמנו מלכתחילה שאנחנו מתואמים בנושאים המהותיים גם ישבנו כמה פעמים, אני ישבתי עם אריאל אטיאס ומשולם נהרי וגם דיברתי עם אריה דרעי כמה פעמים היה מדובר על תיאום בנושאים המהותיים, היה מדובר באופן ברור שלא מתאמים בנושא של התפקידים. התיאום המהותי במקרה של היום היה יותר מאשר היה בעבר, אבל הנושא של התפקידים מעולם לא היה תיאום ולא יכול להיות תיאום. בעז"ה נמשיך לפעול יחד.

"ההערכה שלי שש"ס תהיה בפנים, ואני חושב שתהיה קואליציה של 67 ואם יהיה בעיות עם ליברמן, בשלב הראשון יציגו ממשלה של 61 ולאחר מכן הוא יצטרף. והיה אם כל זה לא יקרה, חישוב מסלול מחדש אני לא חושב שנצטרך לעשות".

תגובתך על העתירה של לפיד לבג"צ נגד ליצמן?

ח"כ גפני: "כמו שהוא לא יודע דבר וחצי דבר, לא בנושא הכלכלי ולא איך מתנהלת הכנסת, ולא באיך בכלל מנהלים מערכת ציבורית במדינת ישראל, אין לו שום נסיון בזה והוא גם לא לומד. אז אני רוצה להגיד לו שכל חבר כנסת מצהיר אמונים למדינת ישראל, ולכן חבר הכנסת ליצמן בהיותו שר או סגן שר בהיותו חבר כנסת כבר עשה את זה כמו שכולנו עשינו את זה. הוא פשוט לא יודע. הוא מחפש תירוצים להחזיק את הראש מעל המים. השרה שהוא שם מטעמו במשרד הבריאות כשלה, הכל הלך אחורנית, בניגוד לחבר הכנסת ליצמן בכנסת ה-18 בהיותו סגן שר במשרד הבריאות בתפקיד של שר התווספו 1000 מיטות לבתי החולים והכל הלך קדימה. אני מעריך שגם הוא ילך לבג"צ בית המשפט יודע מה ליצמן עשה במשרד הבריאות".

הוא תוקף כי הוא רוצה בבחירות הבאות להביא 30 מנדטים..

ח"כ גפני: "התוכניות שלו מוכרות לי, הוא שם דבר לא עושה תוכנית לטווח ארוך הוא עושה תוכנית למה הוא אומר ברדיו, בטלוויזיה למה הוא אומר בעוד רבע שעה. מעבר לזה הוא לא יודע לתכנן. אם אכן כמו שכולם צופים תהיה קואליציה 4 שנים ואכן תעשה טוב, אנחנו נעשה את מה שאנחנו יודעים לעשות לכלל הציבור, והאיש ישכח כפי שמתאים שיקרה ויעלים באבק ההיסטוריה מבחינה ציבורית".

מה דעתך על העלאת מס הרכישה ל-25%

ח"כ גפני: "זה מוגזם. גם בתפקידי הקודם העלנו מס רכישה, העלנו באחוזים מסויימים מיסים בדירות, דירות להשקעה. צריך לעשות משהו, אבל באופן נורמלי ולא בבת אחת לקפוץ באחוזי מיסוי שאינם הגיוניים. גם הכל תלוי באזו השקעה מדובר".

אני רואה שעורך דמרקר אומר שהעיסוק בקצבאות הילדים הוא עשן פופוליסטי כי רוב הקצבאות הולכות לחילונים.. איך הצלחתם להוביל תהליכים כל כך משמעותיים..

ח"כ גפני: "זו סיעתא דשמיא, וכמובן כל הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל, כל דבר התייעצנו. אין לנו כזה עניין גדול בכותרות, יש לנו את הניסיון בעניין הזה ואנחנו יודעים שאם דבר או חצי דבר היה יוצא החוצה מיד היו התקפות על העניין הזה מימין ומשמאל, והכל היה עולה בוויכוחים שהיו מיותרים. גזרנו על עצמנו שתיקה מוחלטת, לא התראיינתי בכלל בעניין הזה, ואני חושב שזה דבר שצריך לעשות. ולכן זה הגיע לסוף החיובי בעניין הזה".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו "קול ברמה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות