מירון: 13 הדלקות לאורך ל"ג בעומר, 5,000 שוטרים יאבטחו

כחמשת אלפים שוטרים יאבטחו את הילולת רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר במירון, כאלף יותר מבשנה שעברה. לאורך ההילולא יודלקו בהר 13 מדורות. כך נערכת המשטרה (חרדים,ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מדורת ל"ג בעומר, ארכיון (צילום: פלאש 90)

שבוע להילולת ל"ג בעומר, נשלמות ההכנות האחרונות לקראת העלייה המונית למירון. בישיבת ההיערכות הוחלט היום על כמות השוטרים שיאבטחו את ההמונים וכן מסלולי הכניסה והיציאה לכיוון היישוב. כמו כן הוחלט באופן סופי כי ייערכו 13 הדלקות בלבד.

בישיבה שנערכה הבוקר בפני חברי הכנסת החרדיים בנושא היערכות כלל הגופים לקראת ההילולה הוצג מכלול ההיערכות המשטרתית לאבטחת האירוע בו צפויים להשתתף מאות אלפי בני אדם.

ניצב משנה יוסי חמו קצין המבצעים של מחוז צפון במשטרת ישראל עדכן את חברי הכנסת על היערכות המשטרה והדגיש בפני חברי הכנסת כי נושא הבטיחות והביטחון הם בראש סדר העדיפויות המשטרתי באירועי ל"ג בעומר.

נציג אחר של המשטרה הסביר כי על מנת להעלות עד כמה שניתן את מקדם הבטיחות רווח פרק הזמן בין ההדלקות השונות כשהשנה מספרם מגיע ל-13 הדלקות מהם 4 בשעות הלילה שבין יום רביעי לחמישי, והשאר ביום חמישי משעות הצהרים ועד לשעות הערב כאשר ההדלקה האחרונה מתוכננת לשעה 19:30.

בנושא בטיחות בכניסה למתחם הציון הסביר ניצב-משנה חמו כי הכניסה תהיה חד סיטרית והמגע הראשוני של העולים לציון יהיה מול סדרנים, כאשר אלא יפעלו ביחד עם כל כלל הסדרנים במירון על פי הוראות והנחיות השוטרים מיחידות מובחרות שיהיו במקום.

באבטחת האירוע ישתתפו השנה כ-5000 שוטרים ב-1000 יותר מהשנה שעברה ובסיוע של מאות סדרנים. השנה ייעשה מאמץ מיוחד לייחד שוטרות וסדרניות עד כמה שניתן למתחמי הנשים.

כמו כן אמר קצין המשטרה שנכח בדיון כי הבוקר הוחל בהכשרה של דרך יציאה חדשה שתשמש את החסידויות שעורכות את ההדלקה ביום חמישי אחר הצהרים לכיוון נחל מירון. מדובר בדרך להליכה רגלית ממקום ההדלקות של תולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק עד לנחל מירון שם ימתינו להם למעלה מ-100 אוטובוסים.

לטענתו, הדרך החדשה תמנע ירידה מההר בסיומה של ההדלקה לחלק הארי של המשתתפים בה, ותמנע לחץ מיותר באזור החניונים. הקצין סיפר לחברי הכנסת בראשותו של ח"כ אורי מקלב שיזם את הדיון כי כלל השוטרים והסדרנים יקבלו הדרכה ממפקדי המשטרה על האירוע עצמו בדגש על מאפיינים ייחודיים של בעולים למירון.

בנושאי מערך התנועה פירט ניצב-משנה אילן מור ראש הזרוע המבצעית של אגף התנועה במשטרת ישראל את ההיערכות המשטרתית לקראת האירוע כשהמסר העיקרי הוא שהשנה ההגעה למירון תעשה באוטובוסים. מור גילה לחברי הכנסת כי לאחר סיומה של ההילולה בשנה שעברה נעשה תחקיר מעמיק ובעקבותיו שונו חלק מהנהלים שהיו קיימים בעבר והופקו לקחים שייושמו השנה.

לגבי מערך ההיסעים, לראשונה משרד התחבורה קיבל את האחריות על ניהולו של כלל המערך במקום ומי שתכנן את החניונים וטרמינלים הם מהנדסי תחבורה ציבורית.

מור פירט את שיטת החניונים הצבועים בצבעים אדום, צהוב וכחול והציג בפני הנוכחים את שיטת ההיסעים אל מירון וממנה. מדובר בשיטה מהפכנית בה כלל האוטובוסים הציבוריים המגיעים ממקומות מרוחקים לאחר הורדת הנוסעים במעגל התנועה שבכניסה לישוב מירון ינועו לחניון בצבע צהוב. השבילים לחניון יוארו ויסומנו בדגלים בצבע הצהוב, וכמו כן כרטיסי הנסיעה יהיו בצבע זהה.

למגיעים למירון מישובים קרובים כמו כרמיאל חצור ראש פינה וצפת יוקצה צבע כחול והחניון יהיה בצבע זהה וכך גם כרטיס הנסיעה. לאותם אלא שיגיעו באוטובוסים פרטיים לחניון עין הוזים ופרוד ואשר יגיעו למירון בשאטלים הוקצה הצבע אדום, כולל הכרטיסים שיהיו בצבע הזה.

לראשונה השנה המגיעים לשאטלים ירדו במעגל התנועה בכניסה לישוב מירון וגם יחזרו מהמקום הזה אל החניונים. השנה צפויים להשתתף כ-3.400 אוטובוסים.

בדיון הושם דגש על המלצה חד משמעית של המשטרה הקוראת להמוני המגיעים למקום להשתמש במערך האוטובוסים שהינו מהיר יותר ובטיחותי מנהיגה ברכב פרטי. במשטרה מדגישים כי לא תותר כל עליה לכבישים המובילים למירון ברכב פרטי. כמו כן הציבור נקרא להישמע להוראות הסדרנים והשוטרים ולגלות סבלנות, לא להידחק ולדחוק אחרים מחשש לסיכון חיי אדם כאשר המטרה העיקרית היא שמירה על חיי אדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות