הסתה לרצח חרדים?

פרופסור חילוני: "בכח נשק צה"ל תשלמו על שנות גזל"

ההסתה נגד הציבור החרדי והישגי המפלגות החרדיות במשא ומתן הקואליציוני נמשכת במלא עוזה. פרופסור יזהר אופלטקה מאוניברסיטת תל אביב, כתב: "יבוא יום והצעירים הציונים יפרעו את החוב מהחרדים בכוח הנשק הצה"לי, ואתם תשלמו על שנות הגזל הבלתי פוסק מאיתנו" (חדשות, חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: אביר סולטן - פלאש90)

ההסתה משתוללת: יהדות התורה צפויה לחתום היום על ההסכם הקואליציוני, וההסתה נגד הדרישות וההישגים של המפלגה החרדית, ממשיכה להשתולל.

עוד ועוד, פוליטיקאים, עיתונאים ו"אנשי רוח", משתלחים בחריפות בציבור החרדי, כאילו והוא חסר זכויות חוקיות במדינה, וכאילו קצבאות ילדים וטיפולי שינים יש רק לילדים חרדים.

אבל מי שכנראה שבר את השיא, בסיבוב הנוכחי, של גל ההסתה, הוא פרופסור יזהר אופלטקה, המשמש כפרופסור בענייני חינוך באוניברסיטת תל אביב, שבתגובה בפייסבוק, חצה קוים אדומים.

דבריו החריפים נכתבו, לאחר שדף הפייסבוק של פרויקט "דוסים" לעצירת ההסתה נגד הציבור החרדי, שיתף בדף הפייסבוק של העיתונאי רביב דרוקר, שפרסם את מסמך ה"סחטנות" של יהדות התורה, את דבריו של פרופסור אברהם דיסקין ממכון ראות.

דיסקין כתב בדקתי ומצאתי כי מבחינה פיננסית מה שידוע בציבור כסחטנות הציבורית הידועה לשימצה, אינו נכון. כוחם של החרדים היה דל ביותר. נהפוך הוא דווקא המפלגות החרדיות הצליחו לסחוט יותר".

בתגובה לשיתוף הזה, כתב אופלטקה: "זה מחקר מוזמן על ידי עסקנים חרדים?". הגולש 'אלי סל' הגיב לו: "זה פרופ' ממומן מכספי מיסי חרדים?".

וכאן החל הפרופסור הנכבד להשתלח: "יבוא יום והצעירים הציונים יפרעו את החוב מהחרדים בכוח הנשק הצה"לי, ואתם תשלמו על שנות הגזל הבלתי פוסק מאיתנו. תמשיכו לא לשרת בצבא ותישארו חשופים במלחמת האזרחים שתהייה כאן בעוד דור. חבל שמנהיגיכם לא מבינים זאת", כך במילים בוטות וחסרות מעצורים.

אופלטקה הוסיף וטען אחר כך, כי "חרדים כמעט ולא משלמים מסים", וציין לדו"חות של מכון טאוב.

אמש תקף יו"ר יש עתיד יאיר לפיד את החרדים ואמר: "מה שאנחנו רואים היום זו מכירת חיסול של כל מה שחשוב לחברה הישראלית על חשבון משלם המיסים".

יו"ר 'יש עתיד' תקף את נתניהו ואמר: "מדובר בכניעה מוחלטת של ראש הממשלה לדרישות של מפלגה לא ציונית על חשבון הציבור העובד והמשרת".

הוא הוסיף: "'יש עתיד' תמשיך להלחם נגד הסחטנות הפוליטית, כדי שאזרחי ישראל, שיוצאים כל יום לעבודה ומשלמים מיסים, יזכו ליחס הוגן בחלוקת משאבי המדינה על ידי ממשלת ישראל".

לפיד אינו הראשון שמשתלח בציבור החרדי בעקבות ההסכם שהשיגה יהדות התורה. ג'ודי ניר מוזס-שלום, רעייתו של השר סילבן שלום צייצה מוקדם יותר היום בטוויטר: "לקרוא ולבכות. שאפו לחברי יהדות התורה שהשיגו מה שרצו, על חשבוננו כמובן". מאוחר יותר הציוץ הוסר מהרשת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות