המובחרים - בוגרי מכללת מבחר מספרים על מסלול ההכשרה שלהם

המדד המרכזי בו נבחן מוסד לימודים אקדמי הוא מידת שביעות הרצון של הבוגרים. מידת שביעות הרצון הזו מורכבת מכמה פרמטרים. המובחרים של מכללת מבחר מדברים (בארץ)

כיכר השבת | מקודם |
(צילום: מבחר)

המדד המרכזי בו נבחן מוסד לימודים אקדמי הוא מידת שביעות הרצון של הבוגרים. מידת שביעות הרצון הזו מורכבת מכמה פרמטרים:

  • התמיכה אותה מקבלים הסטודנטים במהלך הלימודים. תמיכה המתבטאת בשיעורי עזר ותגבור ובנוסף גם סיוע במלגות.

  • ההתאמה בין החומר הנלמד לפרקטיקה המעשית בעבודה

  • היכולת למצוא מקום עבודה הולם לאחר סיום הלימודים

הפרמטרים הללו עומדים בראש סדרי העדיפויות של הנהלת מכללת מבחר. אבל, אין הנחתום מעיד על עיסתו – לכן, יצאנו לפגוש קבוצה של סטודנטים ובוגרים ממכללת מבחר. קבוצה איכותית של מהנדסי תכנה, עובדים סוציאליים ותלמידי מסלול סיעוד לגברים. קבוצה שמאופיינת בנחישות, אמביציה ונכונות לעבודה קשה כדי להגיע להצלחה !

בואו נכיר אותם

1.אפרים רוזנטל – בוגר תואר ראשון בכלכלה ולוגיסטיקה. עובד היום כמנהל תפעול בחברת "רמפל" המעניקה פתרונות תקשורת לחברות.

2.ארי הבר – בוגר תואר ראשון במדעי המחשב. עובד כיום כמהנדס תכנה בחברת ההיי-טק הישראלית, מהמובילות בתחום אבטחת המידע – "צק פוינט".

3.שמואל ליבסקינד – בוגר תואר ראשון במדעי המחשב. עובד כמפתח בכיר בחברת ההיי-טק "סימפל"

4.אליהו שרון – בוגר תואר ראשון בעו"ס, המשיך ללימודי תואר שני בעו"ס במכללת מבחר. כיום עובד כמטפל קליני בארגון "שערי הצלחה" באשדוד

5.אושי שלומוביץ – תלמיד מסלול סיעוד לגברים. משמש כמנכ"ל ארגון "הצלה".

6.אברהם פדר – בוגר תואר ראשון בעו"ס, המשיך ללימודי תואר שני בעו"ס במכללת מבחר. כיום משמש כמנהל מרכז "הקשיבה" בעיריית בני ברק. מרכז "הקשיבה" עוסק בייעוץ והכוונה לבני ישיבות למניעת נשירה

7.יעקב דהרי – בוגר תואר ראשון בעו"ס, המשיך ללימודי תואר שני בעו"ס במכללת מבחר. עובד עם נוער חרדי בפנימיות באזור הצפון.

השיחה איתם נפתחה בשאלה פשוטה. מה מייחד את מכללת מבחר ? מה קיבלתם במהלך הלימודים במבחר שלא הייתם מקבלים בכל מוסד אחר ?

אפרים רוזנטל: "ראשית, חשוב לי להדגיש כי הגעתי ללמוד במבחר לאחר התייעצות עם רבותיי. הייתי כבר עמוק בתוך עולם העבודה והתלבטתי לאן להתקדם. רבותיי אמרו בצורה חד משמעית שלימודים במוסד אקדמי חייבים להתבצע במוסד שהוא חרדי מובהק. מוסד כזה באזור המרכז יש רק אחד – מכללת מבחר. לשמחתי הרבה, האווירה בין התלמידים במהלך הלימודים היתה חברית וטובה. הרגשתי בן בית, לא נטע זר. זה מאד חשוב לתלמיד להרגיש שהוא חלק בלתי נפרד מהקבוצה. את זה יכולתי להרגיש רק במבחר – כי התלמידים בכיתה שלי הם חרדיים"

שמואל ליבסקינד: "מה שמייחד עבורי את הלימודים במבחר זה ההבנה את העולם שלי. כשיהודי חרדי מתחיל ללמוד מקצוע, מסיבה זו או אחרת, הוא עלול להתקל באשליות של קיצורי דרך "בא תלמד אצלנו במשך חודשיים ותצא עם תעודה שתכניס אותך לעבודה בהיי-טק". במבחר לא ניסו למכור לי קורסים כאלה. אמרו לי מראש – אתה הולך למסלול ארוך ורציני שידרוש ממך רצינות ואחריות. אנחנו, כמכללה, נעמוד לצידך בכל מה שניתן אבל אתה צריך להיות מוכן לעבודה רצינית. שמחתי שלא מוכרים לי "לוקשים". וההבטחה לעמוד לצידי במהלך הדרך התגלתה כאמיתית – קיבלנו מלגות שונות שסייעו עם ההתמודדות הכלכלית (כולל מלגה מיוחדת לפני פסח !), קיבלנו אפשרויות כמעט אינסופיות לתגבור ושיעורי עזר שסייעו להתמודד עם החומר המקצועי הלא קל במסלול מדעי המחשב. מי שרצה להצליח והיה מוכן לעבוד קשה – הגיע לקו הסיום עם חיוך על הפנים. התמיכה הזו היא קריטית וברוך ה' שלמדתי במוסד שמעניק תמיכה כזו".

אליהו שרון: "עולם התוכן של עבודה סוציאלית הוא עולם רגיש. עלולים להכנס לתוכו לא מעט השקפות זרות. שנים רבות רציתי להתמקצע בתחום הזה אבל חששתי מאד. לא הסכמתי להכנס למסגרות לימוד חילוניות או מותאמות – רציתי מוסד חרדי ! לשמחתי הרבה, מכללת מבחר ענתה על הצורך שלי בצורה מושלמת. תכני הלימוד נבדקו ואושרו ע"י הרבנים. לא חששתי מלימוד עם תלמידים שלא באים מהציבור החרדי והדתי – כי לא היו כאלה בכיתה"

אושי שלומוביץ: "המקום היחיד באזור המרכז שמציע לימודי סיעוד לגברים הוא רק מכללת מבחר. אם מבחר לא היו מציעים את המסלול הזה – לא הייתי לומד ! לימודי סיעוד עוסקים בגוף האדם, אני לא יכול ללמוד במסלול לימודים מעורב חס וחלילה או מסלול שמחייב אותי לבצע סטאז' במחלקות נשים או חדרי לידה כשמראש אני יודע שאין לי כוונה לעבוד במחלקות הללו. עבורי, כמנכ"ל של ארגון שעוסק ברפואה דחופה, הידע המקצועי שאני מבקל פה הוא משמעותי מאד. גם את ההכשרה הקלינית בחרתי לבצע במוסד חרדי – מעייני הישועה".

אברהם פדר: "מה שמיוחד במכללת מבחר זו תכנית לימודים מסודרת. מא' ועד ת'. אין קיצורי דרך – יש תכנית עבודה מסודרת. עבורי זה מאד חשוב. התחלתי את הלימודים בגיל מאוחר ולא הייתי מוכן להשקיע בלימודים שלא יניבו תוצאות. אגב, גם אני התייעצתי עם האדמו"ר שלי והוא הורה חד משמעית ללכת ללמוד בקום חרדי מובהק"

יש פה קבוצה של בוגרים שהמשיכו ללימודי תואר שני בעו"ס – בשביל מה צריך תואר שני ? זה באמת מוסיף לכם משהו בעבודה ?

אברהם פדר: "בהחלט כן ! לאחר סיום התואר הראשון היה לי ברור שאמשיך לתואר שני במקצוע. זה מעניק לך תמונת עולם רחבה יותר ומקצועיות שלא מקבלים רק עם תואר ראשון. בנוסף, זה מעניק לך את האפשרות להתמודד במכרזים על תפקידי ניהול. המשכתי ללמוד במבחר גם את התואר השני מאותם סיבות שגרמו לי ללמוד את התואר הראשון במבחר ולא ראיתי צורך להחליף".

יעקב דהרי: "אין לי ספק לגבי החשיבות של לימודי תואר שני. חזרתי עכשיו מוועדה מקצועית בערד. ברגע שאתה מציין את תחום ההתמחות שלך כעובד סוציאלי קליני מוסמך תואר שני – ההתיחסות לדברים שאתה אומר היא הרבה יותר רצינית. מכבדים את האג'נדה המקצועית שלך. אגב, רוב הכיתה שלנו המשיכה ללימודי תואר שני. זו עוד הוכחה לחשיבות של המשך פיתוח הקריירה והידע המקצועי. זה המקום לציין שקיים ביקוש עצום לעובדים סוציאליים חרדיים. אין בוגר שרוצה לעבוד שלא ימצא עבודה!"

לפני סיום, במילה אחת – מהי מכללת מבחר עבורכם ?

אושי שלומוביץ- מקצועיות

שרון אליהו - בית שני

אפרים רוזנטל - כלי

שמואל ליבסקינד - געגוע

ארי הבר - בשורה

יעקב דהרי - צמיחה

אברהם פדר - בית

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות