מרכיבים ממשלה

פרטים ראשונים מההסכם עם יהדות התורה • חשיפה

בשעות הצהריים נפגשו צוותי המשא ומתן של מפלגות 'הליכוד' ו'יהדות התורה' במטרה לגבש את ההסכם הקואליציוני • במסגרת ההתקדמות בין הצדדים הוגשה טיוטת הסכם ראשונית הכוללת 75 סעיפים בהם ישנה התייחסות מפורטת לשורת נושאים • "כיכר השבת" חושף חלק מהנושאים שהוסכמו על הצדדים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
צוות המו"מ של יהדות התורה הח"כים גפני, ליצמן ופרוש (צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: בשעות הצהריים (שני) נפגשו שוב צוותי המשא ומתן של מפלגות 'הליכוד' ו'יהדות התורה' במטרה לגבש את ההסכם הקואליציוני במסגרתו יחתמו הצדדים על שותפות בממשלה הבאה בראשות בנימין נתניהו.

בפגישות דנו הצדדים בנושאים עקרוניים ומהותיים כגון חוק הגיוס ונושא הגיור לצד הבטחות לתפקידים כאשר הסיכום עתה כולל את התפקידים סגן שר הבריאות במעמד שר לח"כ יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים לח"כ משה גפני וסגן שר לח"כ מאיר פרוש.

ל"כיכר השבת" נודע כי במסגרת ההתקדמות הרבה בין הצדדים הוגשה טיוטת הסכם ראשונית הכוללת 75 סעיפים בהם ישנה התייחסות מפורטת לשלל נושאים.

יצוין כי הצדדים הגיעו להסכמות גם בנושא חוק הגיוס ובנושאים רבים נוספים, "כיכר השבת" חושף חלק מהנושאים המוסכמים.

בין היתר, כוללת הטיוטה התייחסות למינוי חבר כנסת מטעם יהדות התורה בוועדה למינוי דיינים, חקיקה של חוקי יסוד אך ורק בהסכמה של כל סיעות הקואליציה מה שיאפשר ליהדות התורה להטיל וטו ולעצור חוקים בעיתיים.

זאת ועוד, השבת קצבאות הילדים לסכומים שהוענקו בשנת 2012, הבטחת הכנסה לסטודנטים, לתלמידי ישיבות ואברכי כוללים, השבת טיפולי השיניים חינם לילדים (חוק שקבע ח"כ יעקב ליצמן ובוטל על-ידי שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן), רפורמות מקיפות בתחום הסיעוד".

בנוסף, ראש הממשלה ימנה צוות מקצועי לפתרון קיפוח בתי הדין הרבניים מול מערכת המשפט האזרחית, ביטול החלטות הממשלה הקודמות בנושא חוק הגיור תוך החלטה על קבלת חוק חדש בהסכמה של המפלגות החרדיות ושאר השותפות הקואליציוניות.

הצדדים הגיעו גם לסיכומים בענייני דת ומדינה, סמכות הרבנות, וכן העלאת תקציבי הישיבות ותלמודי התורה, הסמינרים ומעונות היום.

גורם בליכוד מחמיא דווקא לנציגי יהדות התורה ואומר שההסכם הקואליציוני המתגבש כולל בתוכו לצד הגנה על נושאי דת ומסורת ודאגה לצורכי הציבור החרדי, גם הקפדה על חוקים חברתיים האמורים לסייע לכלל החברה הישראלית כמו רפורמת הסיעוד וטיפולי השיניים חינם.

במקביל, מבהירים גורמים פוליטים כי בין הנושאים שנשארו עדיין פתוחים אך עומדים לקראת פיתרון נמצא למשל חוק עוקף בג"ץ, כאשר מדובר ביוזמה של חברי כנסת מהימין אך ביהדות התורה נוטים לתמוך בכך כשמנגד ב'כולנ'ו בראשות משה כחלון מתנגדים ומטילים בשלב זה וטו על הנושא.

נושא נוסף הנמצא במחלוקת הינו פתיחת אזורי רישום הנישואין. ביהדות התורה מבקשים לבטל את העובדה שבלחץ ארגון רבני צוהר נפתחו אזורי רישום הנישואין, מה שגורם להתנגדות במפלגת הבית היהודי.

נושא נוסף הינו תפקיד סגן יו"ר הכנסת שככל הנראה יגיע למפלגה החרדית במחצית השנייה של הקדנציה אולם ההערכה כעת הינה שכל הנושאים הפתוחים הללו הינם ברי גישור ופשרה ובאם הכל ילך כשורה מעריכים בליכוד וביהדות התורה שההסכם הקואליציוני יכול להיחתם כבר היום או מחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות