ברק אובמה: "ג'ון ביינר כבר הזמין את נתניהו להלוויה שלי"

נשיא ארה"ב ברק אובמה השתתף בסעודה השנתית עם הכתבים שמסקרים את הבית הלבן ולא חסך בעקיצות: "הזדקנתי כ"כ שביינר כבר הזמין את נתניהו להלוויה שלי". צפו (ברנז'ה)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |

נשיא ארה"ב ברק אובמה השתתף אמש (שבת) בסעודה השנתית עם חברי תא העיתונאים שמסקרים את הבית הלבן. הסעודה המסורתית ידועה בעיקר בנאום המסורתי של הנשיא בו הוא "יורד" על עצמו, על העיתונאים ועל כל מי שאיתו יש לו חשבון פתוח.

בסעודה שהתקיימה אמש בוושינגטון, זו השנה המאה ברציפות ואליה הוזמנו כ-2,600 אנשי ציבור, עיתונאים וידוענים, הקדיש אובמה את מרבית דבריו לביקורת ישירה על המועמדים השונים במירוץ לנשיאות בשנת 2016 ועל הסיקור התקשורתי של מערכת הבחירות הקרובה.

"ברוכים הבאים לסעודה עם כתבי הבית הלבן, הלילה בו וושינגטון חוגגת את עצמה. מישהו צריך לעשות את זה" פתח אובמה. "ברוכים הבאים לרבע האחרון של הנשיאות שלי. אני מרגיש משוחרר יותר מאי פעם. המסאז'ים של סגן הנשיא ג'ו ביידן הם כמו קסם. אתם צריכים לנסות את זה, או שאולי כבר ניסיתם".

אובמה התייחס כמו בעבר לטענות נגדו כי הוא מוסלמי: "אני נחוש לנצל את המירב מהזמן שעוד נותר לי. להיות נשיא זה אף פעם לא קל. אני עדיין צריך לטפל בנושא ההגירה, לאיים בווטו, לשאת ולתת עם איראן, כל זה כשאני צריך למצוא זמן להתפלל 5 פעמים ביום".

כאן עבר אובמה וסגר חשבון עם שנוא נפשו יו"ר בית הנבחרים, הרפובליקני ג'ון ביינר, שהזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בקונגרס למרות התנגדות הבית הלבן והנשיא: "אין פלא שכולם אומרים כמה הנשיאות הזקינה אותי. אני כל כך הזדקנתי שג'ון ביינר כבר הזמין את בנימין נתניהו לנאום בהלוויה שלי".

אובמה גם עקץ את רעייתו מישל שמקדמת תכנית לאוכל בריא עבור ילדי ארה"ב: "לבינתיים רעייתי מישל לא הזדקנה ביום. שאלתי אותה איך היא עושה זאת והיא אמרה 'פירות טריים וירקות'. זה מחמיר".

אובמה המשיך: "זה נכון שלא הצלחתי לעשות את כולם מאושרים. שש שנים שאני כבר נשיא ויש אנשים שעדיין אומרים שאני יהיר ומתנשא. יש אנשים כל כך מטומטמים, לא פלא שאני לא נפגש איתם".

אובמה שלח עקיצה גם למזכירת המדינה לשעבר הילרי קלינטון, שהודיעה בשבועות האחרונים באופן רשמי על התמודדותה לנשיאות ארה"ב: "יש עדיין הרבה אמריקנים שחיים לא ביטחון. יש לי חברה שעד לא מזמן עדיין הרוויחה מיליונים בשנה ועכשיו היא חיה בתוך קראוון באיווה".

אובמה התייחס גם לסקנדלים בשירות החשאי, כאשר מספר אירועים של פריצה לבית הלבן טופלו באיחור: "השירות החשאי עלו על שיטה איך להדוף אנשים ממדשאות הבית הלבן". כאן הוצגה תמונה של הסנאטור ג'ון מקיין הרפובליקני, שתוקף באופן תדיר וחריף את אובמה, עם מטאטא ביד. "לפני כמה חודשים התרסק מזל"ט במדשאה, אבל אל תדאגו טיפלנו גם בזה". כאן הוצגה תמונה של סגן הנשיא ג'ו ביידן עם אלת בייסבול.

אובמה הזמין לאחר מכן את "מתרגם הכעס" שלו, שיוכל לומר דברים שהוא כנשיא לא יכול לומר. "מסורת כמו הסעודה הזו היא חשובה" אמר אובמה. המתרגם: "באמת? מה זו הסעודה הזו? ולמה אני חייב להופיע בה? ג'ב בוש, אתה באמת רוצה לעשות את זה?".

לאחר מכן אמר אובמה: "למרות חילוקי הדעות אנחנו סומכים על התקשורת שתמשיך ותדווח על כל הסוגיות החשובות". המתרגם הסביר את דבריו של הנשיא ותקף את רשת "פוקס" הידועה בהתנגדותה הנחרצת לאובמה: "אנחנו יכולים לסמוך על פוקס שיפחידו אנשים עם שטויות. 'חוקי השריעה מגיעים לקליבלנד'. אתם מגוחכים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות