בני ברק זוכרת 380 בנים הי"ד

חנוך זייברט: "טייסינו היכו שוק על ירך את העומדים לכלותינו"

מאות השתתפו באירוע הזיכרון לחללי העיר בני ברק במלחמות ובפיגועי טרור. ראש העיר שיבח את גבורת הלוחמים: "הם היכו שוק על ירך את העומדים עלינו לכלותינו". צפו בוידאו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |

בני ברק זוכרת את 380 הנופלים: בטקס קודר בהשתתפות מאות מתושבי העיר התייחדה הערב (שלישי) עיר התורה והחסידות בני ברק עם זכרם של 380 מבניה שנפלו חללים במלחמות ישראל ובפיגועי האיבה.

המעמד שהתקיים בראשותו של ראש העיר חנוך זייברט, מ"מ הרב אברהם רובינשטיין וסגניו אלי דדון ומיכאל קקון נפתח עם הישמע הצפירה בעמידת דום ולאחר מכן באמירת תפילת "אל מלא רחמים".

את הנאום המרכזי נשא ראש העיר חנוך זייברט שדיבר על כך שמאז היותו של עם ישראל לעם קמים עלינו אויבינו לכלותינו. "לאחר השואה האיומה השרידים היושבים בציון יחד עם אלו שהגיעו מהעליות השונות התגייסו להגן על ארץ ישראל ותושביה. נלחמו במלחמה הקשה מלחמת השיחרור שבסופה הוקמה מדינת ישראל".

זייברט התייחס למחיר ששילמה העיר בני ברק כאשר 380 מבניה נהרגו במלחמות ישראל והביע תקווה כי המספר לא יגדל. ראש העיר התייחס גם לסיום מבצע צוק איתן "בו היה אזור הדרום מופגז ומטחים שוגרו גם לאזורינו".

"בחסדי השם יתברך נלחמו חיילי צה"ל במנהרות והסתערו בקרבות מול המחבלים המרצחים עד שהצליחו בעזרת ה' להביא שקט לארץ. כמו כן נלחמו טייסינו עם חיל האוויר, עם המטוסים, עם המסוקים, והיכו שוק על ירך את העומדים עלינו לכלותינו הן במלחמה זו והן בכל מלחמות ישראל תודות לחוכמה שנתן הקב"ה בידי מפתחי חיל האוויר הם הקימו את תשתית ההגנה נגד טילים. את כיפת הברזל שנתנו מעמה לטילים ולרקטות".

הטקס הסתיים בשירת התקווה ולאחריה ניגון "אני מאמין" כשהקהל מתפזר לביתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות