שמאלנים הפגינו נגד השר ישראל כץ

עשרות שמאלנים הפגינו מול ביתו של שר התחבורה ישראל כץ ונשאו שלטים בהם נכתב: "די לעוצר" ו"שר התחבורה, אתה יכול לבקר את המשפחה בשבת, מה איתנו?" (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
השר ישראל כץ (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אחרי שעורר את זעמם של ארגוני שמאל, כמה עשרות מהם הגיעו היום (חמישי) להפגין מול ביתו של שר התחבורה ישראל כץ בעקבות החלטתו שלא לשנות את הסטטוס קוו בנושא הפעלת תחבורה ציבורית בשבת ובחגים.

המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב: "די לעוצר", "שר התחבורה, אתה יכול לבקר את המשפחה בשבת, מה איתנו?" ו"ארוחת חג משפחתית רק לבעלי רכב פרטי זה 'ציביון יהודי'?".

חברת הכנסת תמר זנדברג שהשתתפה בהפגנה אמרה כי "מדובר בעניין של צדק חברתי וסביבתי, של תחבורה ציבורית שמושבתת במשך חודשים בשנה ולא מאפשרת לוותר על הרכב הפרטי".

בימים האחרונים הגישה זנדברג הצעת חוק להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. חברי הכנסת ידונו בהצעה עם חזרתם מפגרת הפסח. על פי ההצעה, בידי שר התחבורה והוועדות השונות תינתן עדיין האפשרות לשנות את התדירות של הפעלת האוטובוסים בשבת.

מדובר בהצעת חוק שהוגשה כבר בכנסת הקודמת על ידי ח"כ לשעבר ניצן הורביץ. כל חמשת חברי הכנסת של מרצ חתמו על ההצעה. זנדברג הסבירה כי להצעת החוק "אין לה קשר לדת או ליהדות". משום שלטענתה "העובדה שישראל היא מדינה יהודית לא מפסיקה את זרם החשמל או המים בשבת, ואין סיבה שתפסיק את התנועה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות