הערכות: במלחמה הבאה חיזבאללה יכבוש שטח ישראלי

תת-אלוף מוני כץ מפקד עוצבת הגליל מעריך כי המלחמה הבאה תתרחש רק בעוד כמה שנים, אולם עם זאת הוא סבור כי היא תהיה קשה ממלחמת לבנון. מה התרחיש הצפוי? (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(Ahmad Khateib /Flash 90)

בצה"ל מביטים אל הגבול הצפוני ונערכים לקראת סבב הלחימה הבא עם ישראל. גורם בכיר בצה"ל מעריך כי חיזבאללה עשוי להנחית מכה קשה על ישראל ואפילו אולי להשתלט קרקעית על מקום בישראל.

תת-אלוף מוני כץ מפקד עוצבת הגליל מעריך כי המלחמה הבאה תתרחש בעוד כמה שנים, וכי בזמן הקרוב תושבי הצפון יכולים להיות רגועים בנושא הזה. עם זאת, הם צריכים להבין כי אם תיפתח המלחמה היא תהיה קשה לשני הצדדים הרבה יותר ממלחמת לבנון השנייה ב-2006.

"אני חושב שיש פה איזה סוג של מערכה שמתנהלת גם על ידנו וגם על ידו. מן הסתם אני מניח שהוא ביצע את הפעולות האחרונות מתוך הבנה שהן שמבוצעות מתחת לסף המלחמה. הסכנו באירועים מהסוג האלה הן בדרך כלל המיסקלקולציה של הצד השני, בדיוק כפי שקרה בלבנון השנייה". הוא אמר לגל"צ.

כלי רכב צבאיים שהותקפו בגבול לבנון לפני מספר חודשים (אביהו שפירא - ynet)

כץ אומר כי ארגון הטרור חיזבאללה מכין עצמו כל העת ו"בהחלט מתכנן פה מהלכים קרקעים", הוא רומז לכך שייתכן וארגון הטרור יצליח להשתלט לפרק זמן קצר על יישוב בצפון. "יכול להיות שהוא יצליח בנקודה כזאת או אחרת, אבל אני חושב שמה שיהיה חשוב זה למדוד את המערכה באיך שהיא תסתיים ולא באיך שהיא התחילה". אמר.

לדבריו, "יש פה מימד של תודעה, להבין שאירועים כאלה יכולים לקרות ולהכניס אותם לפרופורציה הראויה. אי אפשר להגן על קו גבול של 130 קילומטר ולצפות שאף לוחם של האויב לא יצליח לחצות את קו הגבול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות