חזן ברכת הכהנים בכותל בוכה כל שנה מחדש מתחת לטלית

החזן של מעמד 'ברכת הכהנים' המסורתי בחול המועד בכותל המערבי מתרגש כל פעם מחדש "מכסה את עצמי בטלית כמו שסבי לימד אותנו לכוון על עם ישראל. תמיד אני בוכה" (פסח)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ברכת הכהנים, הבוקר (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

רבבות עמך בית ישראל בראשות רב הכותל והרבנים הראשיים לישראל השתתפו הבוקר (שני), ב' דחול המועד פסח, במעמד המסורתי של ברכת הכהנים ברחבת הכותל המערבי. מעמד ברכת הכהנים ההמונית בכותל החל בזמן מלחמת ההתשה בשנת 1970 והוא נערך פעמיים בשנה כבר למעלה מארבעים שנה.

את החידוש לכך נטל על עצמו לפני שנים רבות רבי מנחם מנדל גפנר שהסביר לנוכחים שהשתתפו במעמד הראשון כי הדרש מתאר את ברכתה וסגולתה של ברכת הכהנים ולכן החליט להחזיר את המעמד לרחבת הכותל המערבי שבו ממשתפים רבבות.

נכדו, הרב ברוך ברנדווין ירש את המורשת ומאז פטירתו של הרב גפנר הוא משמש כחזן בברכת הכהנים. "הפעם היו לא מעט אנשים והייתה עלייה משמעותית מבשנים עברו. היו אלפי בני אדם שנשארו בחוץ ושמעו את ברכת הכהנים באמצעות רמקולים". הוא אומר בשיחה עם "כיכר השבת".

"ישנם לא מעט כהנים שלא הצליחו להגיע עד לדוכן עצמו ולכן נאלצו לקיים את המצווה בחוץ" אמר והוסיף כי "מדובר במעמד רוחני שאין לתאר. הסבא גפנר התחיל עם זה ועדיין המסורת הזאת ממשיכה. אנשים מכל העדות מגיעים מכל המקומות".

החזן מסביר כי "הוחלט לקיים כמידי שנה את המעמד המרומם הזה דווקא היום כדי שתושבי חו"ל השוהים בארץ יוכלו להשתתף גם במעמד הזה". "כל מי שמגיע לכאן רוצה לחזור בשנה הבאה בגלל שמדובר במעמד שלא ניתן להמחיש עד כמה הוא גדול. אי אפשר לתאר מה קורה בזמן ברכת הכהנים כשכולם אומרים בבת אחת את אותה ברכה". הוסיף.

ברנדווין משמש כחזן שנים רבות ולדבריו "כל פעם מחדש אני מתרגש מהמעמד הזה. בכוונה אני מכסה את עצמי בטלית כמו שהסבא לימד אותנו לכוון על עם ישראל. תמיד אני בוכה מתחת לטלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות