ביהמ"ש: הרב יונה מצגר יכול לצאת לחו"ל

בית המשפט השלום בירושלים אישר לרב הראשי לישראל לשעבר, הרב יונה מצגר, לצאת לאירופה להשתתף בשמחת בר מצווה משפחתית ודחה את האפשרות כי הוא יימלט לחו"ל (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב יונה מצגר (צילום: Yossi Zeliger/FLASH90)

בית המשפט השלום בירושלים אישר הצהריים (חמישי) לרב הראשי לישראל לשעבר, הרב יונה מצגר, לצאת לאירופה להשתתף בשמחת בר מצווה משפחתית. בית המשפט נדרש להכריע בבקשתו לאחר שפרקליטות המדינה התנגדה לבקשתו מחשש כי הוא יימלט מהארץ.

בחודש הקודם הודיעה פרקליטות מחוז ירושלים כי החליטה על דעת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, להעמיד לדין פלילי, בכפוף לשימוע, את הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב יונה מצגר. לרב מצגר מיוחסות עבירות רבות ובהן קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מס, והכל תוך שהוא פועל במסגרת תפקידו ומנצל את מעמדו הרם.

על פי החשד, במהלך ביצוע העבירות וכתוצאה מהן קיבל הרב מצגר סכומי שוחד בהיקף (משוער) של כ-10 מיליון שקל, ומתוכם לקח לכיסו סך (משוער) של כ-7 מיליון שקל.

במרבית המקרים, כך לפי החשד, שימש חיים אייזנשטט, נהגו האישי של הרב מצגר, כשליחו לקבלת כספי העבירות. בשל מערכת היחסים הקרובה בין השניים ובשל חלקו בביצוע העבירות, חילק לכאורה הרב מצגר את כספי העבירות, חלוקה אשר במסגרתה קיבל אייזנשטט עשרות אחוזים מכספי העבירות.

סנגוריו של הרב מצגר, פרופ' דוד ליבאי ועו"ד אלעד רט הגיבו אז: "קיבלנו מהיועץ המשפטי לממשלה כתב חשדות נגד הרב יונה מצגר והזמנה לשימוע. הרב מצגר מכחיש את החשדות המיוחסים לו. לדברי הרב, הוא לא קיבל שוחד, לא באמצעות עד המדינה ולא באמצעות אחרים, ולא הלבין הון. את התייחסותנו לחשדות נגד הרב נטען במסגרת השימוע, שאליו הוזמנו, לאחר שנקבל לעיוננו את חומרי החקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות