היערכות אגף התנועה לפסח והסדרי התנועה בירושלים

אגף התנועה במשטרת ישראל, בהיערכות מיוחדת לימי החג והעומס בכבישים, ומפרסם את רשימת ההנחיות לנהיגה בטוחה. וגם: כל הסדרי התנועה בחג בירושלים (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (משה שי - פלאש90)

פסח תשע"ה • הכבישים: אגף התנועה במשטרת ישראל השלים את היערכותו לקראת חג הפסח על מנת להעניק שירות לאזרחי ישראל להגיע אל יעדם בזמן ובבטחה בערב החג ובמהלך חול המועד. כידוע ימים אלו מאופיינים בדרך כלל בתנועה ערה של כלי רכב בכבישי הארץ ובהם רבים העולים לרגל לירושלים ומטיילים הנוהרים אל אתרי הנופש הפארקים ואתרי טבע.

מאות שוטרים ומתנדבים מאגף התנועה, יפרסו בכל רחבי הארץ וינהלו את התנועה בצירים ובצמתים הראשיים ובדגש על אותם אלה, שנמצאו כמשפיעים ביותר על עומסי התנועה זאת על פי ניתוח שבוצע על ידי מחלקת המחקר של אגף התנועה, בהסתמך על נתוני שנים עברו.

כמו כן, השוטרים יפעלו לסריקת צירים במטרה לאתר מפגעים בדרך ולהסירם, ואיתם יסיירו מתנדבי היחידה לפינוי צירים של אגף התנועה. למרות פריסת השוטרים הרחבה ישנו צפי לקיומם של עומסי תנועה בעיקר לקראת כניסת החג ובימי חול המועד.

במשטרה מבקשים להזכיר, כי בחופשת חג הפסח, נהגים רבים, ביניהם צעירים, נהגים חדשים וחסרי ניסיון יומיומי בנהיגה עולים בהמוניהם על הכביש ונוהגים שעות ארוכות בכל רחבי הארץ, חלקם אף מובילים בכלי הרכב בני משפחה נוספים.
משטרת ישראל שמה לה כיעד מרכזי את הבטיחות בנהיגה המאתגרת של ימי חול המועד וכל המאמצים יעשו על מנת שחלילה לא יקופחו חיי אדם עקב נהיגה רשלנית ופזיזה.

על מנת להימנע מתאונות דרכים הנגרמות מהיעדר ניסיון בנהיגה, אגף התנועה פונה ומבקש לעשות כל מאמץ שהנהג האוחז בהגה יהיה בעל ניסיון רב ככל הניתן.

אי לכך פונה אגף התנועה של משטרת ישראל בקריאה של "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, ומבקש בכל לשון של בקשה לשמור ולהקפיד על ההוראות הבאות, כל זאת במטרה לחסוך בחיי אדם:

• חלה חובה להישמע להנחיות שוטרי ומתנדבי התנועה המכווינים את התנועה. אין טעם ואין צורך להיכנס עמם לוויכוח מאחר ובידם ישנה את תמונת מצב התנועה העדכנית ביותר בכלל הגזרות,וההוראות שלהם גם אם אינם נראות לנהגים, בסופו של דבר יקלו על התנועה בכבישים.

● מומלץ להקדים את היציאה בערב החג ולא להמתין "לרגע האחרון", מניסיון העבר כבישי הארץ עמוסים בחוגגים העושים דרכם למקום עריכת הסדרים ולכן 'חכם עיניו בראשו' ויצא מוקדם ככל הניתן.

● רוצים לנוח? מצוין, חשוב להימנע מלעצור בשול הדרך, אלא רק במפרצי בטיחות או מפרצי חירום ותחנות הריענון. בעת תקלה ברכב, יש להתקשר למוקד המשטרה ולהמתין עם כל בני המשפחה מעבר למעקה הביטחון עד להגעת ניידת משטרה. הוכח בעבר כי מיקום נוסעי הרכב החונה מאחורי גדר הבטיחות מצילת חיים.

● על ההורים להקפיד על התקני ריסון ובטיחות לילדיהם. הנושא הזה בנפש כל אדם. לצער כולנו נראים עדיין מחזות מפחידים בהם הורים מהמרים על חיי ילדיהם ואינם מקפידים על ריסון ועיגון נכון,ויש אף המגדילים לעשות והילדים יושבים בתא המטען ובכך מסכנים את חייהם.

• הוכח, כי אחד מגורמי התאונות הקטלניות נובע מהסחת דעת הנוהגים בכלי הרכב עקב התעסקות בטלפונים. חלה חובה להתרכז בנהיגה,את שיחות הטלפון והמיסרונים למיניהם יש לדחות על למקום החניה או לתת לנוסע אחר שיעסוק בכך.

● לקראת נסיעות ארוכות עם ילדים, מומלץ להיערך מבעוד מועד לתעסוקה עבור הילדים במהלך הנסיעה על מנת להימנע מהיסח דעת של הנהג ולהרבות בעצירות במקומות המיועדים לכך.

● על הנהגים להימנע משתיית אלכוהול טרם עלייתם לרכב. זכור! אם שותים לא נוהגים!

● במהלך נהיגת לילה או נהיגה ממושכת, יש להקפיד על עצירות ריענון לעיתים תכופות. אין כל יכולת לשלוט על עייפות, ולרוב היא זו שמנצחת. לכן, עצירה וריענון מצילי חיים

● חלה חובה למתן תשומת ליבם של הנהגים לרוכבי הדו גלגלי, בדגש על רוכבי האופניים, הרוכבים בצירים.

● יש לגלות משנה זהירות להולכי רגל בכלל ולילדים בפרט. יש לזכור שרבים מהם נמצאים בחופשה ועושים שימוש בצירי הדרך ובמעברי החצייה.

ובירושלים:

בירושלים, המנקזת אליה, בנוסף למאות אלפי התושבים, מאות אלפי עולי רגל המבקשים לבקר בעיר ולהגיע בעיקר לכותל המערבי, ישנה הערכות מיוחדת.

שוטרי משטרת ירושלים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יתפרסו ברחבי העיר, במקומות הומי קהל, מרכזי קניות ושווקים, סביב העיר העתיקה וסמטאותיה ובאזורי בתי הכנסת לשם שמירת הסדר והביטחון, אבטחת המתפללים, הסדרה והכוונת התנועה.

ראשיתה של ההיערכות בימי טרום החג, בהם יוצבו שוטרי משטרת ירושלים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ברחבי העיר, במקומות הומי קהל ובמרכזי קניות. מערך האבטחה בעוטף ירושלים יעובה למניעת כניסת גורמים עוינים ותתוגבר הפעילות בצירי התנועה.

בימי חול המועד ראשון – רביעי ייסגרו לתנועת כלי רכב החל מהשעה 08:00 ועד 20:00 הצירים הבאים: דרך חברון -ממרים החשמונאית לכיוון העיר העתיקה. כביש 1 -מהמטה הארצי לכיוון העיר העתיקה.

רחוב אגרון -לכיוון ממילא. חטיבת ירושלים -בשני הכיוונים. העיר העתיקה- תיסגר לכלי רכב פרטיים למעט תושבי האזור. כלי רכב הנושאים תו נכה יכנסו לעיר העתיקה דרך שער ציון לבאים מכיוון דרך חברון/דוד רמז.

לטובת המבקרים בעיר ירושלים יפעלו קווי אוטובוס מהבירה ללא תשלום: קו 100 מחניון שפירים לקריית הממשלה בגבעת רם. קו 101 מחניון שפירים לאזור התעשייה בגבעת שאול. קו 102 מחניון שפירים לתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת.

לרשות נוסעי התחבורה הציבורית בעיר ירושלים, תתאפשר חניה ללא תשלום מחניוני 'חנה וסע': בפסגת זאב, גבעת התחמושת והר הרצל. הרכבת הקלה תפעל בתדירות מוגברת.

לצד מתן שירות לציבור בניהול התנועה, הנחה ראש אגף התנועה, ניצב ירון בארי, כי אכיפה תבוצע באופן ממוקד בעבירות מסכנות חיים הגורמות לתאונות דרכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות