אישום: סחיטת ענק בנדל"ן בפתח תקווה

היום יוגש כתב אישום נגד יוסי גנגינה ואנשיו בפרשת סחיטת ענק בתחום הנדל"ן בפתח תקווה. הנאשם חשוד במקרים רבים בהם סחט תושבים לשלם לו דמי חסות (חדשות, פלילים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש90)

הבוקר (חמישי), יוגש כתב אישום בפרשת חשיפת תעשיית הסחיטה באיומים בענף הבנייה והנדל"ן בפתח תקווה בגין כפיית דמי שמירה באתרי בניה, כפיית ביצוע עבודות עפר, השתלטות על שטחים, גרימת נזק ושפיכת פסולת בניין כאמצעי לחץ.

בחקירה נאספו נגד החשוד המרכזי יוסי גנגינה, ראיות לכאורה בחשד שעמד בראש התארגנות שסחטה באופן שיטתי ועקבי, לאורך שנים, קבלנים ובעלי קרקעות באזור פתח תקווה במסווה של שירותי שמירה תוך הטלת אימה עליהם.

מהחקירה עלה חשד למספר אירועי סחיטה באיומים, בהם היה מעורבים, על פי החשד, גנגינה ואנשיו, לרבות יצירת קשר עם בעלי חברת שמירה שהועסקה באתר בניה בפתח תקווה ודרישה שיוציאו את השומר שלהם מאתר הבניה בכדי לתפוס את מקומם.

על פי החשד, באחד המקרים גילה קבלן שגנגינה מבצע את עבודות העפר באתר שלו, למרות שחתם חוזה עם חברה אחרת. על פי החשד, גנגינה דרש סכום כסף נוסף על העבודה, וכאשר סורב חסם את הכניסה לאתר עם טרקטור ופינה את הכלי רק לאחר ששולם לו סכום כסף.

באירועים אחרים גילתה בעלת קרקע בפתח תקווה, כי הונח מבנה עץ בשטחה, וכאשר ביקשה למכור את הנכס הובהר לה שיש עליה לשלם פיצוי עבור שמירה על השטח.

באירוע אחר גילו בעלי קרקע בעיר כי הונחו בשטחם שני קרוואנים ובמקום נשפכה כמות גדולה של פסולת בניין. על פי החשד, לאחר דין ודברים סוכם כי הנאשם יפנה את הפסולת שהוא עצמו הביא אל המקום, תמורת סכם כסף נכבד ביותר.

במקרה אחר, כך על פי החשד, הודיע החשוד לבעלי מבנה נטוש כי עליהם לחתום אתו על חוזה לפיו ישמור עבורם על המבנה, וכאשר ירצו למכור את הנכס יזכה לאחוזים מהמכירה, תוך שהוא מאיים על בעלת המבנה כי הוא יודע איפה היא גרה ומי הילדים שלה. בהמשך בנה הנאשם משרדים על השטח ותאי מגורים לעובדים זרים, ובנוסף כרה אדמה בשטח ללא היתר.

אירוע נוסף התרחש כאשר הנאשם הודיע לקצין בטחון של חברת בנייה, כי מי ששולט בתחום השמירה באיזור זה הוא והוסיף לאיים"אתה רוצה שקט או בלגן?".

מפקד מחוז מרכז ניצב מוטי כהן שיבח את הימ"ר שהובילה את החקירה והוסיף כי "קבלנים ובעלי נכסים ייבנו בפתח תקווה ובכל מקום אחר בלי פחד ובלי דרישות לתשלום דמי חסות במסווה של שירותי שמירה".

החקירה, בהובלת מפלג התשאול בימ"ר - מחלק פשעים בפיקוד רב פקד ענת קצב, היא תולדה של שיתוף פעולה רב מערכתי בהובלת משטרת מחוז המרכז הכולל את פרקליטות מחוז מרכז, פרקליטות ת"א-אזרחי, רשות המסים-יחידת יהלום ומע"מ, ביטוח לאומי ומשרד התמ"ת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות