פסח תשע"ה • מיוחד

הראשל"צ הגר"ש עמאר בשיחת חג ל"כיכר השבת"

לכבוד חג הפסח, התפנה הגאון רבי שלמה משה עמאר, הראשון לציון ורבה של ירושלים, להעניק שיחת חג מיוחדת לגולשי 'כיכר השבת' • הגר"ש עמאר מדבר על החירות העכשווית של חג הפסח ומסביר כי עיקר החירות היא שיצאנו ממצרים לקבל את התורה ואז נעשו בני חורין • "והגדת" - פרויקט חג מיוחד (חג פסח)

ישי כהן | כיכר השבת |

ערב פסח תשע"ה • מיוחד: רבה של ירושלים הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר בשיחה מיוחדת ב"כיכר השבת" לכבוד חג הפסח, על החירות שבחג ועל ספירת העומר וקבלת התורה.

"'את יום חג המצות הזה, זמן חירותנו, לפעמים אנחנו חושבים שהיה זמן חירותנו - כשיצאו ממצרים. לא כך הדבר, חגים שלנו הם לא רק היסטוריים, חגים שלנו זה זמן עכשווי, כי כאשר ה' קבע לתת חירות לישראל בחמישה עשר בניסן, הוא קבע את זה לדורות עולם, כשמגיע חמישה עשר בניסן וכל שבעת ימי החג יש שפע של חירות, בימים האלה בכל שנה ושנה, אז עכשיו זה זמן חירותנו.

"ולמה פסח נקרא זמן חירותנו? מפני שלא רק שיצאנו מהשעבוד של פרעה, אלא העיקר של החירות היא שמשם יצאנו לקבל את התורה ואז נעשו בני חורין".

בהמשך השיחה אומר הגר"ש עמאר: "מה הקשר של הכתב והלוחות עם החירות? על זה אמרו - אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה - הקב"ה אמר 'בראתי יצר הרע, בראתי לו תורה תבלין', הרפואה שלו זה תורה, אם אדם לא לומד תורה הוא לא יכול לגבור על יצרו, אי אפשר להתגבר אלא על ידי תורה, אז הכתב חירות, החירות קשורה בתורה, על כן החג הזה שיצאנו מעבדות אבל נכנסו לקבל תורה - זמן חירותנו, זהו החרות האמיתית".

"התורה מרוממת אותנו, התורה נותנת לנו חירות, התורה נושאת אותנו על כפיה, והיא שעמדה לאבותינו ולנו והעבירה אותנו ימים ונהרות, דורות של רדיפות, ממלכות של שנאה, בכל מקום ובכל זמן, והיא שעמדה, לא ממלכה הייתה לנו, לא מולדת - לא צבא ולא הנהגה, רק התורה הזאת, היא נשאה אותנו על כפיה, היא העבירה אותנו כל הדורות האלה, והיא שעמדה, והיא שעומדת עד היום והיא שתעמוד לנו עד שתביא אותנו לחוף מבטחים של גאולה השלימה".

צפו בשיחה המלאה של הראשל"צ הגר"ש עמאר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות