אובמה על היחסים עם ישראל: "נעריך היכן אנו עומדים"

נשיא ארה"ב ברק אובמה, התייחס אמש למתיחות ביחסים עם ישראל ולדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו על מדינה פלסטינית ואמר: "לא נראה לי שיש חזון או אפשרות שמובילים להקמת מדינה כזו" (מדיני)

(יונתן סינדל - פלאש90)

המתיחות בין ישראל לארה"ב, לא נרגעת: אמש (שלישי), התייחס הנשיא ברק אובמה לדברים, ושב על אמירותיו כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לדברי אובמה, ישנה מחלוקת מהותית בינו לבין נתניהו, הנעוצה "בהבדלי מדיניות ברורים בעלי משמעות לשתי המדינות ולאזור".

הוא שב והתייחס לאמירותיו של נתניהו במהלך מערכת הבחירות, לפיהן הוא יתנגד להקמת מדינה פלסטינית, ולדברים שאמר אחר הבחירות לפיהן הוא עדיין תומך בפתרון שתי המדינות, ואמר: "נתניהו הצהיר שלא תהיה מדינה פלסטינית בתקופת כהונתו. אני מאמין שהוא התכוון לדבריו, אבל גם חזר בו, לא נראה לי שיש חזון או אפשרות שמובילים להקמת מדינה כזו".

על החששות שהביע נתניהו מפני הקמת מדינה פלסטינת אמר אובמה: "הנושא אף פעם לא היה אם מקימים מדינה פלסטינית בין לילה. השאלה היא אם יוצרים תהליך ומסגרת שתיתן לפלסטינים תקווה, ואפשרות להקים מדינה משלהם במשך הזמן". הוא הוסיף כי, "מדינת ישראל בטוחה ומוכרת בצורה מלאה כמדינת ישראל היהודית".

בהתייחסו להמשך היחסים עם ישראל אמר אובמה: "אנו מעריכים איפה אנחנו עומדים, לא בהקשר לביטחון ישראל ושיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעיני. זה יימשך. אני אעשה כל מה שאני צריך שידידינו בישראל יהיו בטוחים. יחסי הביטחון והמודיעין יימשכו ואני אדאג שישראל תהיה מוגנת. ההערכה היא לגבי מה יהיה בין ישראל והפלסטינים. אנחנו נהיה מעורבים עם שני הצדדים ונראה מה הם חושבים, אבל אנחנו לא נעמיד פנים ונקיים דיפלומטיה במשך שנים על דבר שלא הוא לא אפשרי".

אובמה סירב להתייחס לפרסומים אתמול לפיהם ישראל ריגלה אחר ארה"ב, בכדי להשיג מידע סודי על שיחות הגרעין עם איראן, ורק אמר כי, "אני בטוח שאם יהיה הסכם - הוא יהיה הסכם טוב לטובת ביטחון ארה"ב וביטחון ישראל. אחרת לא יהיה הסכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות