הרכבת הממשלה

ש"ס תדרוש את הדתות: לראשל"צ נמאס מבן דהן

לאחר שנה של קשר מקוטע בין הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון הרב יצחק יוסף ומשרד הדתות שבשליטת נפתלי בנט ואלי בן דהן, תדרוש ש"ס להחזיר את השליטה במשרד אליה בכדי להשיב את אנשיה לתפקידי מפתח במועצות הדתיות. בן דהן ובנט לא צפויים לוותר בקלות. הקרב יחל רשמית בשבוע הבא (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף וח"כ יצחק כהן (צילום: פלאש 90)

בחירות 2015 • הרכבת הממשלה: יו"ר ש"ס אריה דרעי יגיע בשבוע הבא למשכן הנשיא וימליץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדנציה נוספת, אז יחל רשמית המשא ומתן בין נתניהו לדרעי על חלוקת התיקים לפני כניסת ש"ס לממשלה. הקרב על התיקים כבר החל עם היוודע תוצאות הבחירות.

דרעי כבר יודע על אלו תיקים הוא הולך להתעקש במסגרת המשא ומתן עם נתניהו. התיק הראשון הוא תיק הפנים, תיק שהיה ברשותו לפני 23 שנה, וכעת הוא מבקש לסגור מעגל ולחזור למשרד בו שימש לא מעט שנים אלי ישי. את התיק הזה דרעי כמעט בוודאות גמורה יקבל מנתניהו.

תיק נוסף שש"ס צפויה לדרוש הוא תיק הדתות, משרד שנסגר והוקם לבקשת ש"ס בשנת 2008. יצחק כהן כיהן בתפקיד והוא יבקש לשמש בו פעם נוספת.

הרצון של ש"ס לקבל את תיק הדתות מתעצם לאחר ההשפלה שהמפלגה עברה במשך השנתיים האחרונות, כאשר נפתלי בנט שימש בתפקיד השר ואלי בן דהן כסגן שר הדתות.

לדברי ש"ס, במהלך השנתיים האחרונות 'הבית היהודי' דאגה למנות ראשי מועצות דתיות "משלהם" ולסלק את האנשים של ש"ס מתפקידם, כעת ש"ס רוצה את התפקיד מחדש בכדי לשלוט על המשרד המשפיע בתחום הדת במדינת ישראל ולמנות אנשים "משלה". במהלך כהונתו, תקפה ש"ס את בן דהן וטענה כי הוא "פוער פיו נגד גדולי ישראל".

ידרוש להמשיך בתפקידו. סגן השר בן דהן (צילום: פלאש 90)

גורם נוסף לדרישת ש"ס לקבל את תיק הדתות הוא הראשל"צ והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף, בנו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל ואחד מבכירי הרבנים בציבור הספרדי ובמיוחד בתוך ש"ס. מתוקף תפקידו אסור לרב להתערב בפוליטיקה, אך אין ספק שהרב יוסף הוא אחת הדמויות המשפיעות בתנועת ש"ס.

הגר"י יוסף לא אוהב, בלשון המעטה, את העובדה שתיק הדתות נמצא בידיו של איש 'הבית היהודי', במיוחד כאשר מדובר באלי בן דהן.

בשנה וחצי האחרונות, זמן כהונת הרב יוסף בתפקיד הרב הראשי, הקשר בין הרב לסגן השר היה קשר מקוטע ורעוע וכמעט בכל נושא התפתח עימות בין הרב הראשי לבן דהן - ממינוי מנכ"ל רבנות דרך מינוי דיינים ועד חוק הגיור. מה שהגיע לשיא כאשר ראש לשכתו של הרב יוסף האשים כי "בן דהן פוגע ברבנים הראשיים, בושה" וסירוב הראשל"צ להיפגש עם בן דהן במשך חודשים ארוכים.

הגר"י יוסף, המכהן בתפקיד נשיא בתי הדין הרבניים, עומד בפני בחירת דיינים חדשים לבתי הדין האזוריים ולבית הדין הרבני הגדול. בן דהן ניהל משא ומתן ארוך עם ש"ס בכדי למנות דיינים, בין היתר הוסכם למנות דיינים שאין דעתו של הרב נוחה מהם. כעת, אם ש"ס תשלוט במשרד הרי שהרב יוסף ירשום הצלחה גדולה במינוי הדיינים.

אסור לשכוח כמובן את חוק הגיור בו תמכו בנט ובן דהן, הגר"י יוסף נלחם בכל כוחו נגד הצעת המחליטים בנושא הגיור אך לצערם של גדולי ישראל החרדים - ההצעה עברה. כעת, ש"ס תדרוש לתקן את ההצעה לפי הנחייתו של הגר"י יוסף.

אגב, ח"כ איציק כהן עצמו, תקף במהלך השנה האחרונה את בן דהן ואמר כי הוא "משמיץ את גדולי ישראל". גם ב'יהדות התורה' לא אוהבים את בן דהן בתפקיד סגן שר הדתות. כך למשל בחודשים האחרונים הגדיר ח"כ יעקב אשר את בן דהן כ"שודד לאור יום".

לש"ס לא יהיו חיים קלים. למרות הדרישה שלהם לקבל את התיק - בן דהן בגיבוי נפתלי בנט צפוי להילחם על המשרד, נתניהו יצטרך להכריע בין בנט (שמונה מנדטים) לש"ס (שבעה מנדטים).

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות