היום שאחרי • יהדות התורה

שמחה מהולה בחשש: עלייה בקולות ודאגה מאיבוד השביעי

ביהדות התורה חוגגים בתחושות מעורבות, עם נתונים שמלמדים על עליה במספר הקולות, אך ירידה אפשרית במספר המנדטים • "למרות כל האיומים וההפחדות, תוך רצון להרוס ולקלקל, הוכחנו עלייה מרשימה של עשרת אלפים קולות", אומרים בכירים במפלגה • מנגד, גורמים אחרים אומרים כי "נכון שגדלנו במספר הקולות הכללי, אולם נהוג לבדוק זאת במספר הנציגים, וכעת מדובר חלילה על ירידה" (בחירות 2015)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: משה גולדשטיין)

בחירות 2015 • היום שאחרי: ביהדות התורה חגגו הלילה (רביעי) במסיבת הניצחון בתחושות מעורבות, עם נתונים שלימדו על עליה במספר הקולות, אך ירידה אפשרית במספר המנדטים.

מצד אחד הנתונים הפנימיים של המפלגה לימדו על עלייה משמעותית במספר מצביעיה, מה שלכאורה פוגע בטענות הפלג הירושלמי, זאת לאחר שבבחירות הקודמות קיבלה 195,892 קולות ונכון לעכשיו מספר הקולות שקיבלה הוא 205,551.

במפלגה עדיין שוררת תקווה ואופטימיות שהדבר יוביל בסופו של יום למנדט השביעי וכי ח"כ יעקב אשר יכהן בתפקיד גם בכנסת הבאה, זאת מול תוצאות האמת שלימדו על אי יציבות, מה שעלול כמובן לגרום לאיבוד מנדט ולהשארתו של אשר מחוץ לכנסת.

גורמים בכירים במפלגה, מביעים הבוקר שביעות רצון מאופקת מהתוצאות, ומדגישים כמובן שיש לחכות לנתונים הסופיים לאחר ספירת כל הקולות.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומרים הגורמים: "בסך הכל למרות כל האיומים וההפחדות, כמו גם מסע תעמולה ודה לגיטימציה נגדינו במשך תקופה ארוכה, תוך רצון להרוס ולקלקל, הוכחנו עלייה מרשימה של עשרת אלפים קולות, שבחלקם הגיעו מהמאגר הטבעי של המצביעים של המפלגה, אולם רובם ככל הנראה גוייסו לאחר מאמץ מקיף של פעילי לב לאחים בערי הפריפריה. עובדה שבסופו של דבר גדלנו וצמחנו במספר הקולות, וזה העיקר".

"הוכחנו שאף אחד לא מאיים עלינו, ואנחנו גדלים ומסתדרים גם בלי אלו שמאיימים להחרים את הבחירות", הם אומרים בהתייחסם לפלג הירושלמי.

מנגד, עסקנים אחרים מתוסכלים מהנתון הכואב בפועל, והוא החשש הגדול מפני איבוד המנדט השביעי. "נכון שגדלנו במספר הקולות הכללי, אולם נהוג לבדוק זאת במספר הנציגים, וכעת מדובר חלילה על ירידה, מה גם שזו המטרה שסימנו בצד השני", אומרים אותם גורמים.

כך או כך, ממתינים ביהדות התורה במתח רב לקראת סיום ספירת קולות החיילים והמעטפות הכפולות, זאת בכדי לדעת האם תחושת הניצחון המתוק הושגה במלואה, או שמא ההפסד ואיבוד הנציג השביעי יעיב על החגיגות ויגרום לחשבון נפש ואולי אף להאשמות פנימיות הדדיות בין הסיעות השונות, באשר לאחריות לאיבוד אותן קולות שהרחיקו את הח"כ השביעי ממקומו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות