אריה דרעי: "נחזיר את כולם חזרה, נבנה את ש"ס מחדש"

יו"ר ש"ס אריה דרעי נאם בפני מאות פעילי ש"ס והודה למועצת חכמי התורה: "זו הייתה מערכת הבחירות הכי קשה שהייתה לנו, נחזיר את כולם חזרה, נבנה את ש"ס מחדש" • הנאום (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |

בחירות 2015 • הציבור בחר: יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיע הלילה (שלישי) לבנייני האומה, שם שכרה המפלגה אולם, ונאם למאות הפעילים שהמתינו לו במקום והריעו לו ממושכות.

בפתח נאומו אמר דרעי: "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו, יש מרן אחד, תורה אחת, מועצת חכמים אחת וש"ס אחת. ראשית, אני רוצה להודות למרנן ורבנן, ובראשם מרן ראש הישיבה, נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן".

דרעי התייחס למערכת הבחירות האחרונה ואמר: "עשיתי כבר הרבה מערכות בחירות, אין ספק, שזו הייתה מערכת הבחירות הכי קשה שהייתה לנו, אני אומר לכם בוודאות - כל מפלגה אחרת שהייתה עוברת חצי מהדברים שעברנו בשנה אחרונה היא הייתה מתרסקת. זכותו של מרן בשמיים וזכותם של מרנן ורבנן עמדה לנו".

יו"ר ש"ס התייחס לתוצאה של שבעה מנדטים ואמר: "ההישגים הגדולים ביותר של תנועת ש"ס, המפעלים הגדולים של ש"ס, קמו כשהיו לנו ארבעה מנדטים - חמיה מנדטים, היה לנו מרן הייתה לנו מועצת חכמים והיו לנו חברי כנסת מאוחדים יחד, ואת זה יש לנו ב"ה היום, אנחנו יוצאים לדרך חדשה".

דרעי חזר והתייחס למאבק של ש"ס מול 'יחד' בראשות אלי ישי: "היה כאן מאבק על הצביון של תנועת ש"ס, היה כאן מאבק על דרך והנהגה, מאבק קשה מאוד, אבל ב"ה שדרך האמת ניצחה, ב"ה שדרך התורה ניצחה, ב"ה שהיום כולם יודעים שההנהגה הרוחנית של היהדות הספרית זה מועצת חכמי התורה ובראשם מרן ראש הישיבה.

"נכון, עשיתי ועשינו כל חברי מאמץ גדול מאוד בשביל לשמור על האחדות בתוכנו, אבל לצערי הרב, אני שלום ידבר והמה למלחמה, ואני מודה היום לבורא עולם, למרות כל הקשיים, שהוא עשה לנו בירור עמוק אבל השאיר אותנו עם סולת נקייה ומכאן ואילך הדרך ברורה".

דרעי התייחס לרבנים שתמכו במפלגת 'יחד'ואמר: "היום אנחנו נעשה כל מאמץ להחזיר את כולם חזרה, אנחנו מכבדים את כל תלמידי החכמים, לא נדבר נגד תלמידי החכמים, אנחנו קוראים לכל הפעילים חזרו הביתה, אבל כל מי שבש"ס יודע שיש הנהגה אחידה".

בסיום נאומו התייחס דרעי להרכבת הממשלה הבאה: "אומנם אמרתי שנמליץ על נתניהו להרכיב את הממשלה, נעמוד בזה, אבל לא ניכנס לשום ממשלה שלא תקבל את התנאים שלנו, אנחנו נעמוד על כך ובעז"ה גם נצליח".

"נבנה את התנועה מחדש, נדאג שש"ס תחזור לשטח ותהיה מחוברת לציבור", סיים דרעי את נאומו.

צילומים: שלומי כהן

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות