המאבק: 'יחד' התלוננו: בש"ס מפחידים מצביעים

פעיל המזוהה עם ש"ס נעצר על ידי המשטרה, לאחר שהוציא מהקלפי פתקי 'יחד'. במקביל, ב'יחד' הגישו תלונה לוועדת הבחירות המרכזית נגד ש"ס "מאיימים על מצביעים" (בחירות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(יונתן סינדל - פלאש90)

בחירות 2015 • יום הבוחר: בקלפי ב'כוכב יעקב' עצרה המשטרה פעיל המזוהה עם תנועת ש"ס בחשד שהוציא מהקלפי פתקי הצבעה של מפלגת יחד שסימנה 'קץ' בראשות ח"כ אלי ישי.

מפקד תחנת 'בנימין' סנ"צ דודי חיון התייחס לאירוע ואמר: "תפקידה המרכזי של משטרת ישראל בבחירות, היא לאפשר לכלל אזרחי המדינה, לממש את זכות ההצבעה באופן חופשי ובטוח. כל ניסיון מצד יחידים או קבוצות לשבש או להשפיע באופן בלתי חוקי על הבחירות, ייענה באכיפה נחושה ובהגשת כתבי אישום בהליך מזורז".

בתנועת ש"ס אמרו כי "מדובר בפרובוקטור שאין לו קשר עם ש"ס".

במקביל, במטה יחד מדווחים על זיופי וגניבות פתקים ומניעת כניסת משקיפי המפלגה לקלפיות. המפלגה הגישה לפני זמן קצר עתירה לוועדת הבחירות המרכזית, ובה דרישה להוצאת צו ביניים כנגד תנועת ש"ס בשל הפצת מודעות ובהן איומים של של רבנים כנגד מצביעי יחד.

לדברי גורמים בי'חד', "למטה המפלגה הגיעו דיווחים ממשקיפים בחיפה, ירושלים, כפר הרא"ה, תל ציון וישובים נוספים על גניבות פתקי יחד, מניעת הכנסת משקיפים של יחד לקלפיות, וקלפיות בהן אין כלל פתקי הצבעה של תנועת יחד.

"בנוסף הופצו בריכוזים החרדיים מודעות ובהן קריאה, ככל הנראה אשר אינה אמת, כביכול בשם הרבנים המקובלים הרב משה צדקה והרב יצחק ברכה, ובהם איומים והפחדות כלפי מצביעי תנועת יחד.

בעתירה מבקשים עורכי הדין איתמר בן גביר ואלדד רבינוביץ', להורות לתנועת ש"ס "להימנע מכל צורה ואופן של איום והפחדת מצביעים מלהצביע למפלגת יחד, ובפרט באמצעות שימוש בטרמינולוגיה הלכתית או רוחנית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות