כך נערכים במשטרה ליום הבחירות

לא רק במפלגות, גם במשטרת ישראל נערכים ליום הבחירות לכנסת ה-20 מחר. אלפי שוטרים יפרסו בקלפיות ויאבטחו אותם. יושם דגש מיוחד על ניסיונות לזיוף הבחירות (בחירות 2015)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(פלאש90)

במשטרת ישראל השלימו את ההיערכות לקראת, יום הבחירות לכנסת ה-20, שיתקיים מחר (שלישי), תחת שם המבצע "מועד 2015". אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יוצבו בקלפיות ובמקומות הומי אדם במטרה להבטיח את תקינות מערכת הבחירות ואת שלומם של האזרחים. מדובר 10464 קלפיות שתפוזרנה ב- 1282 ישובים שונים.

ההיערכות המבצעית של המשטרה ביום הבחירות תהיה בעלת העצימות הגבוהה ביותר – פעילות מבצעית שמשמעותה משמרות בנות 12 שעות בכל המגזרים, תוך ביטול פגרות וחופשות והוצאתם של השוטרים מתפקידי משרד ומהקורסים השונים אל השטח.

הנושאים המרכזיים שיעמדו בראש סדר העדיפות המשטרתית, יהיו הביטחון השוטף (בט"ש), עבירות סדר ציבורי ועבירות על חוקי הבחירות .

בנוסף, היותו של יום הבחירות יום שבתון ככל הנראה יגרום לכך מאות אלפים יעשו את דרכם לאזורי קניות וקייט והתנועה על כבישי הארץ תהיה בעלת נפחים גדולים.

לשם שליטה על המבצע ביום הבחירות, יפתח מרכז תיאום מחוזי לריכוז אירועים חריגים, כמו כן מוקדי 100 יתוגברו במוקדנים נוספים לאורך כל היום לשם מתן סיוע לאוכלוסייה.

משטרת ישראל, בסיוע כוחות נוספים תיערך לשמירה על הביטחון, החוק והסדר ותפעל למימוש תקין של הליך הבחירות ובאירועים הקשורים במישרין או בעקיפין לתהליך כולל התייחסות מיוחדת ליום שאחרי.

כל השוטרים המוצבים בקלפיות הונחו על ידי מפקדיהם, באשר לאחריות תפקידם וכך נעשה גם למתנדבי המשטרה שיסייעו במגוון המשימות המאתגרות את יום הבחירות. בפעילות המשטרה יושם דגש על מקומות בהם בעבר היו חיכוכים בנושאים שונים הקשורים לבחירות.

בשבעת מחוזות המשטרה יפקדו על היערכות המשטרה מפקדי המחוזות ובכל מקום יושם דגש מיוחד על אופיו של המקום ועל הדגש בפעילות המשטרתית הנדרש לכך.

לשוטרים שיוצבו בקלפיות הונפקו "תעודות הצבעה לשוטר ", שאיתם יוכלו לממש את זכות ההצבעה באחת מהקלפיות בהם הם יוצבו ללא קשר למקום מגוריהם, כולל קלפיות המוגדרות צבאיות וכאלה הממוקמות בבתי מעצר.

במשטרה מבקשים לציין, כי יושם דגש מיוחד על מניעת זיופים בקלפיות והפרות סדר, במקרה של חשד לעבירה של זיוף בחירות בסמכותם של השוטרים לעכב ולעצור חשודים לחקירה ולהגיש כנגדם כתבי אישום בהליך מזורז.

בימים האחרונים נמסר, כי מקרי חשד לזיוף אשר יובאו בפני הפרקליטות, בפרקליטות יידרשו למאסר בפועל למורשעים בפני בית המשפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות