24 שעות לפתיחת הקלפיות

5,883,365 מצביעים, 25 רשימות ו-11,666 קלפיות

בעוד 24 שעות בדיוק, בשעה 07:00 בבוקר מחר - יום שלישי כ"ו באדר, ה-17 במרס, יפתחו הקלפיות ברחבי הארץ והבחירות לכנסת ה-20 יצאו לדרך • כמה קלפיות יש ברחבי הארץ וכמה מצביעים, מתי תחל ההצבעה ומתי יסגרו הקלפיות? • וגם, איך מחשבים מנדט ומהי שיטת בדר-עופר? • כל המספרים (בארץ)

ההצבעה בסיבי צה"ל, אתמול (צילום: IDF Spokesperson)

בעוד 24 שעות בדיוק, בשעה 07:00 בבוקר מחר - יום שלישי כ"ו באדר, ה-17 במרס, יפתחו הקלפיות ברחבי הארץ והבחירות לכנסת ה-20 יצאו לדרך לאחר חודשים של קמפיין עכור שלווה לא אחת בהשמצות הדדיות ועסק בעיקר בפסילת האחר ולא בהאדרה עצמית.

הבחירות יחלו כאמור בשעה 07:00 בבוקר, אז יפתחו 11,666 הקלפיות בכל רחבי הארץ ול-5,883,365 בעלי זכות הבחירה בישראל יתאפשר לממש את זכותם לגשת אל הקלפי ולבחור במפלגה שמייצגת את השקפת עולמם מתוך 25 הרשימות המתמודדות לכנסת ה-20.

לצד 25 פתקי הרשימות בכל קלפי, מוצבים גם פתקים לבנים, שמיועדים לשימוש במקרה ופתקים של אחת הרשימות נגמרים, אז ניתן לרשום את אות הרשימה על הפתק והקול ייספר ככשר.

הקלפיות יינעלו בשעה 22:00 בלילה, אז תחל ספירת הקולות בכל קלפי וקלפי במקביל לפרסום מדגמי הטלוויזיה. ביישובים בהם ישנם עד 350 תושבים הקלפיות יפתחו בשעה 8:0 בבוקר ויסגרו בשעה 20:00 בערב.

יצוין כי עבור כל מפלגה המתמודדת בבחירות מודפסים קרוב לשמונה מיליון פתקים שהם כשלושים אחוזים יותר ממספר הפתקים הכולל בבחירות. הפתקים נשמרים עד לקביעת תוצאות הבחירות הסופיות ולאחר תום המועד האחרון לערעורים הם מושמדים.

בבתי החולים פזורות 194 קלפיות ובבתי הסוהר ובתי המעצר - ישנן 56 קלפיות. ההצבעה בנציגויות ישראל הזרות ובכלי שיט החלה 12 ימים לפני הבחירות. בבסיסי צה"ל ההצבעה מתחילה 72 שעות לפני הבחירות.

ברחבי הארץ יש 1,547 קלפיות שמיועדות עבור בעלי ניידות מוגבלת שסידורי ההצבעה בקלפי מותאמים עבורם.

לאחר סגירת הקלפיות, חברי ועדת הקלפי סופרים את הקולות, משווים את מספר הקולות למספר בעלי זכות ההצבעה שמימשו את זכותם ומסכמים את התוצאות ומעבירים אותם לידי ועדת הבחירות האזורית שם התוצאות נבדקות ומוזנות למחשבי ועדת הבחירות המרכזית.

ביום רביעי, לאחר הבחירות, צפויה ועדת הבחירות לפרסם את תוצאות האמת, לפי לוקה של 120 המושבים בכנסת למפלגות המתמודדות שעברו את אחוז החסימה לפני אחוזי ההצבעה.

אחוז החסימה העומד על 3.25 אחוזים נקבע לפי כמות הקולות הכשרים שהתקבלו בבחירות, מפלגה שלא תקבל את מספר הקולות המינימלי הדרוש לא תיכנס לכנסת וקולותיה יילכו לאיבוד, מה שעשוי לגרום למפח נפש לכל אותם שיצביעו עבור המפלגות שלא יעברו את אחו החסימה.

את הקולות הכשרים מחלקים ב-120 והתוצאה שנקראת "מודד" היא בעצם מנדט, כאשר כל מפלגה מחלקת את מספר הקולות שקיבלה ב"מודד" ולפי זה קובעים את מספר המנדטים של כל מפלגה.

לאחר החלוקה הזו נותרים כמה מנדטים והם מחולקים לפי שיטת בדר-עופר שנותנת עדיפות להוספת מנדטים למפלגות הגדולות.

שבועיים לאחר יום הבחירות, בשעה 16:00 אחר-הצהריים, ייערך במליאת הכנסת טקס ההבעה ל-120 חברי הכנסת והכנסת ה-20 תצא לדרכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות