וייבר: "מיליוני הודעות ספאם מטעם יש עתיד, אלפי חשבונות נחסמו"

אפליקציית המסרים המידיים הפופולרית "ויבר" שלחה הודעה למשתמשים הישראלים והתנצלה על מיליוני הודעות ספאם שנשלחו מטעם מפלגת יש עתיד. המפלגה מכחישה: מדובר בזיוף (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
לוגו וייבר (צילום מסך)

האם יש עתיד מטרידה את משתמשי אפליקצית וייבר? עשרות אלפי משתמשי אפליקציית ווייבר שמציעה שירותי מסרים מידיים, שיחות קוליות וקבוצות צ'אט, קיבלו היום (ה) הודעה מהחברה כי ווייבר מתנצלת על כך שבימים האחרונים נשלחו מיליוני הודעות "ספאם" בשם מפלגת יש עתיד.

לטענת "ווייבר", מיליוני ההודעות שנשלחו "מטעם מפלגת יש עתיד" לא נשלחו בשיטה רגילה אותה מזהה החברה מיד כספאם ולא שולחת למשתמשים, אלא נעשה מאמץ רב על ידי עשרות אלפי חשבונות פיקטיביים שנפתחו לצורך שליחת הודעות הזבל הפוליטיות.

בהודעה ששלחה וויבר למשתמשיה הישראלים נכתב "משתמשים יקרים, בימים האחרונים נשלחו מיליוני הודעות ספאם למשתמשי וייבר ממפלגת ״יש עתיד״ לכאורה. הודעות אלה מפרות את תנאי השימוש באפליקציה ונשלחו תוך מאמץ ניכר לעקוף אמצעי הגנה שנועדו למנוע שימוש שכזה במערכת וייבר".

"אלפי חשבונות ששימשו למשלוח הודעות אלה נחסמו ואנו נמשיך ונפעל למניעת מקרים דומים בעתיד. אנו מצרים על מעשים אלה, עמכם הסליחה" נאמר.

במידה ומפלגת יש עתיד אכן שלחה את הודעות הזבל הקוראות לתמוך במפלגה, לא מדובר בהפרת "חוק הספאם" זאת מכיוון שנציגי הציבור דאגו להחריג מפלגות פוליטיות שיכולות להמשיך ולהטריד אזרחים.

מ"יש עתיד" נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "מדובר בזיוף פסול שאינו קשור בשום אופן למפלגת 'יש עתיד'. זו התנהלות בזויה שהיא המשך ישיר להתקפות החוזרות ונשנות על מפלגת 'יש עתיד' לאור התחזקותה בסקרים. אנחנו נמשיך להוביל שיח ערכי וחיובי שיציג בפני הציבור את העשייה המרובה של 'יש עתיד' והחזון שלנו למען אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות