מומחי בריאות בעולם מאשימים: הסוכר זה "הטבק החדש"

דו"ח חדש חושף כיצד תעשיית הסוכר הטתה מחקר פדרלי על בריאות הסוכר והשפיעה על המלצות צריכת הסוכר של המכון הלאומי למחקר השיניים, ממש כמו יצרני הטבק, מאשימים מומחים בעולם (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
"הטבק החדש". סוכר לבן (צילום: shutterstock)

מסמכים משנות ה-60 שנחשפו לאחרונה, מוכיחים כי תעשיית הסוכר עבדה בשיתוף פעולה הדוק עם הממשל הפדרלי והשפיעה באופן אינטרסנטי על המכון הלאומי למחקר דנטלי ובריאות השיניים, והוראותיהם לגבי צריכת סוכר המומלצת לילדים, המכוונת לעודד צריכה מופחתת של סוכר כדי למנוע עששת - טוענים חוקרים שניתחו את המסמכים.

"הדו"ח מוכיח כי אנשים בעלי אינטרס מתעשיית הסוכר, הוליכו שולל את החוקרים כמו יצרני הטבק בשנות ה-50 וה-60" אמר פרופסור סטן גלנץ מאוניברסיטת קליפורניה, המשמש כאחד ממחברי המחקר ועורך דין וותיק נגד קרטל הטבק.

מסמכי הדו"ח, הכוללים מאות עמודים, מראים כי פאנל מומחים שהוקם בידי תעשיית הסוכר כלל רק חבר ממשלה אחד שבחן את סדרי העדיפות למחקר. מחקרים שהיו עלולים להזיק לרווחי תעשיית הסוכר, הושמטו ולא פורסמו מעולם.

במסמכים שנמצאו נכתב, בין השאר, כי "אגודת הסוכר מתקשה להגיב ישירות על מסמכים ואירועים שהתרחשו לכאורה לפני ובמהלך נשיאותו של רי'צרד ניקסון, כיוון שצוות האגודה השתנה לחלוטין מאז שנת 1970. עם זאת, אנו מבולבלים לגבי הרלוונטיות של הניסיונות לדלות האשמות מההיסטוריה, כאשר עשורים של מדע מודרני סיפקו תשובה כיצד להימנע מעששת...באמצעות גישה משולבת של הפחתת הזמן בו סוכרים ועמילנים נמצאים בפה, שתיית מים מופלרים, צחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטלי".

גלנץ טוען כי תגובה זו "דומה לדו"ח שיצא נגד יצרני הטבק בשנת 1995".

מסע צייד ארוך בדרך לאמת

כריסטין קירנס מאוניברסיטת קליפורניה מצאה את המסמכים לאחר "מצוד ארוך", לדבריה. בשנת 2007, השתתפה קירנס בכנס, בו קיבלה חוברת ממשלתית שכותרתה "איך לדבר עם חולים על הסוכרת".

חשדה התעורר כאשר בכל החוברת לא נמצאה הוראה אחת להפחית את צריכת הסוכר. קירנס התחילה להרהר באפשרות שתעשיית הסוכר השפיעה איכשהו על הוראות החוק לחולי סוכרת.

לאחר חיפוש מעמיק באינטרנט ובארכיונים במשך חודשים, הגיעה קירנס לחלק מהמסמכים, אלה שנחשפו השבוע. לדבריה, קיימים עוד מסמכים, "רק צריך עוד זמן וכסף לחפש אותם, אנחנו רק מגרדים את פני השטח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות