מג"ד נצח יהודה: "ספינת הדגל של גיוס החרדים"

בעקבות פרסום המסמכים הפנימיים בצה"ל, מפקד "נצח יהודה", סגן-אלוף אורי לוי, שיגר איגרת לחייליו, בו הוא מסביר את דבריו וכותב כי הם "ספינת הדגל של גיוס החרדים" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חיילי 'נצח יהודה' (צילום ארכיון: IDF Spokesperson/Flash90)

חשיפת "כיכר השבת": בעקבות פרסום המסמכים הפנימיים בצה"ל, מפקד הגדוד החרדי "נצח יהודה", סגן-אלוף אורי לוי, שיגר איגרת לחייליו, בו הוא מסביר את דבריו על אופיו החרדי של הגדוד ושיבח את פעילותם.

באיגרת שהגיעה לידי "כיכר השבת", כותב המפקד כי "בעקבות הפרסומים האחרונים, אני מעוניין להתייחס לנקודת הייחוד המשמעותית ביותר של הגדוד: אופי הגדוד המיוחד אותו, מאז הוקם לפני 16 שנים ועד היום מציב אופיו המיוחד של הגדוד את נצח יהודה כגדוד ייחודי בנוף הצה"לי, ואף ללא ספק מהווה חלק בלתי מבוטל באיכות הגדוד כדוד מבצעי לוחם".

סא"ל לוי חוזר בו לכאורה מדבריו על אופיו החרדי של הגדוד: "מיומו הראשון אופיין הגדוד כגדוד תורני לוחם, גדוד חרדי. הדבר מתבטא החל במעטפת: בהקפדה על מתן כל הכלים לקיום המצוות, תפילות, כשרות, צניעות.. משיך דרך הנקודות המהותיות יותר של לימוד ושיח יהודי ותורני, וכלה כמובן בבכם, חיילי הגדוד - אשר רובכם מגיעים מרקע חרדי ומיעוטכם מרקע דתי לאומי חרד"לי".

על העדות שנחשפה במסמכים הפנימיים ולפיהם שוחח עם מגייסים שטענו כי חלק מהמתגייסים אינם חרדים, הסביר המפקד את דבריו: "בשיחה איתם אמרתי להם את שאני אומר לכם תמיד. גדוד נצח יהודה הוא חוד החנית, ספינת הדגל של גיוס החרדים".

"בהמשך הערתי את תשומת לב המגייסים לטענות שאירעו במחזורי הגיוס האחרונים בהם גויסו לגדוד מעט חיילים שאופן מובהק אינם חרדים, וחלקם אף מעולם לא היו. חיילים כאלה לא צריכים להגיע לגדוד", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות