התחייבות חרדית: כך עוקפים משווקים חרדים את ביטול ההתחייבות הסלולרית

בניגוד לחוק ההסדרים האוסר הטלת קנסות יציאה על לקוחות הנוטשים את חברת הסלולר, מצאו משווקים חרדים מספר שיטות לעקיפת החוק - החל מגביית קנס בסך 500 שקל למי שינטוש תוך פחות משלושה חודשים, ועד אזהרה כי מי שנוטש את החברה בתוך פחות משלשה חודשים עובר על גזל (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90)

שיא החוצפה: כמעט חמש שנים לאחר שהעביר שר התקשורת לשעבר משה כחלון את רפורמת הסלולר השנייה, שכללה בתוכה את ביטול קנסות היציאה המופרכים שהטילו חברות הסלולר על לקוחות שביקשו לנטוש את החברה. מתברר כי חוק ההסדרים שאוסר את ההתחייבות, לא ממש מתריע את חלק ממשווקות הסלולר בציבור החרדי.

מבדיקה שערך "כיכר השבת" בימים האחרונים ברשת שיווק הסלולר JHK, הפונה לציבור החרדי, עולה כי נציגי החברה מתריעים בפני הלקוחות המתניידים לחברת סלולר מסוימת, כי במקרה ויבחרו לעזוב את רשת הסלולר תוך פחות משלשה חודשים, אזי ישלמו קנס יציאה בסך 500 שקלים.

מבירור שערכנו מול נציג טלפוני של חברת השיווק JHK, עולה כי לא מדובר היה במקרה חד פעמי, אלא מדובר בשיטה של החברה בה הם מנסים להלך איימים על לקוחות כדי שהללו לא יבחרו לעזוב את חברת הסלולר בתוך פחות משלשה חודשים.

מדובר בלקוחותיה של חברת סלולר מסוימת שמתגמלת את המשווקים המורשים שלה רק לאחר מספר חודשים בהם הלקוח לא התנייד, ועל מנת לגרום ללקוחות שלא לעזוב את החברה בפרק הזמן בו חברת הסלולר טרם שילמה לJHK את רווחיה, בחרו ב-JHK להלך אימים על הלקוחות.

בשיחה שערכנו מול נציג חברת JHK בטלפון (הקלטת השיחה שמורה במערכת) סיפר לנו הנציג כי קנס היציאה בסך 500 שקלים נגבים על ידי חברת הסלולר עצמה. אלא שמבירור מול חברת הסלולר עולה כי מדובר בשקר של ממש, וכי חברת הסלולר איננה נוקטת בשום צעדים נגד לקוחות הבוחרים לנטוש אותה.

איומים וגביות בלתי חוקיות

חברת JHK היא אמנם החברה שמאיימת על לקוחותיה בקנס הגבוה ביותר, אך היא לא ממש היחידה. מבדיקה שערכנו עולה כי השיטות של המשווקים המנסים לגרום ללקוחות החרדים להישאר למעלה משלשה חודשים בחברת הסלולר, שונות ומגוונות.

כך למשל מסיפור שהגיע לידינו עולה כי נציגי חברת שיווק סלולרית בחרה להלך איימים על לקוחותיה באמצעות איום הלכתי. לקוחות שפנו ל"כיכר השבת" מספרים על נציגים שמזהירים את הלקוחות החרדים כי מי שיבחר לנטוש את חברת הסלולר בתוך פחות משלשה חודשים עובר על גזל, מכיוון שאז חברת השיווק לא מרוויחה כלום מהניוד שלו...

מעדויות נוספות שהגיעו למערכת עולה כי משווקים פרטיים מסוימים אף מבצעים חיובים בסך של עשרות שקלים ללקוח שבחר לעזוב. מלבד העבירה על חוק ההסדרים מדובר גם בעבירה פלילית חמורה ביותר, מכיוון שבמקרים הללו שומרים המשווקים את פרטי האשראי של הלקוח, מה שמהווה מספר הפרות פליליות, ולאחר מכן גם מבצעים חיוב ללא ידיעת והסכמת הלקוח - שמהווה גניבה לכל דבר.

בכיר בחברת הסלולר שבשמה פועלת (בין היתר) חברת JHK מסרו בשיחה ל"כיכר השבת" כי מדובר בהפרה בוטה של נהלי החברה, וכי חברת הסלולר אוסרת מכל וכל התנהלות שכזו. לדבריו חברת הסלולר תבחן את הממצאים שהועברו אליהם ותשקול את המשך דרכה עם חברת JHK.

מחברת JHK לא נמסרה תגובה עד לשעת פרסום הכתבה. לכשתתקבל נשמח לפרסמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות