ביה"ד לעבודה דחה את השביתה בדרום בשבועיים

בית הדין לעבודה הודיע כי הוא אוסר את קיום השביתה הגדולה שתוכננה למחר בכל אזור הדרום והצדדים יקיימו מו"מ בשבועיים הקרובים. מכתבי הפיטורין הוקפאו (חדשות, בארץ)

(צילום: גיל יוחנן - ynet)

בית הדין לעבודה הכריע הערב (רביעי) כי מחר לא תתקיים השביתה שתוכננה בדרום הארץ. בנוסף, מכתבי הפיטורים יוקפאו ויתקיים משא ומתן בין הצדדים, כאשר לאחר שבועיים הצדדים ידווחו על ההתקדמות לנשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט יגאל פליטמן. עם זאת, השביתה במפעלים תימשך.

שביתת העובדים באזור הדרום תוכננה כחלק מהמאבק בהזנחה ובפיטורים. כזכור, ההסתדרות הכריזה לפני כשבועיים על סכסוך עבודה בדרום זאת במחאה על תכנית הפיטורים במפעלי קבוצת כיל, כאשר במקביל, עובדי תרכובות ברום פתחו בשביתה לפני למעלה מחודש ועובדי מפעלי ים המלח פתחו בשביתה לפני כשבועיים זאת במחאה על הכוונה לפטר מאות עובדים.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר בתום הדיון בבית הדין כי "כפי שההסתדרות דרשה מכתבי הפיטורים הוקפאו ללא תנאים מוקדמים וחוזרים כעת לשולחן המשא ומתן. המאבק יימשך עד אשר יימצא פתרון הולם למצוקת התעסוקה בדרום".

לדבריו, "יש עוד דרך ארוכה. אני מקווה מאוד שבעוד שבועיים לא נהיה באותו המצב, ואני מקווה שנצלח את זה. אם לא יגיעו להסכמות ושום דבר לא ישתנה ייתכן ונעמוד שוב בפני שביתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות