ביבי מתעקש לנאום בקונגרס; אובמה: מה החיפזון?

נשיא ארצות הברית התייחס לנאומו הצפוי של בנימין נתניהו בקונגרס ושאל במהלך פגישה עם אנגלה מרקל "מה החיפזון?". בנימין נתניהו: זה לא נושא פוליטי, זה נושא קיומי (חדשות, מדיני)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |

אם עד כה הם ניסו במידה מסויימת לשמור זה על כבודו של השני, הרי שהערב הכפפות הוסרו ונשיא ארה"ב ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו מתגוששים לעיני המצלמות.

הנשיא אובמה פגש הערב (שני) את קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ובמסיבת עיתונאים משותפת הוא התייחס לנאומו הצפוי של ראש הממשלה נתניהו בקונגרס. "יש לנו מדיניות ברורה שאנחנו לא נפגשים עם מנהיגים שבועיים לפני בחירות בארצם" אמר אובמה.

"אני אוהב את אנגלה, אבל גם אם היא הייתה מבקשת להגיע שבועיים לפני בחירות לא הייתי מקבל את פניה. ואני לא חושב שהיא אפילו הייתה מבקשת מלכתחילה". אובמה תהה: "מה החיפזון? אלא אם כן הוא כבר לא חושב שאפשר להגיע להסכם עם איראן, אבל אני כנשיא ארה"ב חייב לבדוק אפשרות להגיע להסדר דיפלומטי".

אובמה הוסיף, "יחסי ארה"ב וישראל לא נוגעים למפלגה מסוימת. אלה לא יחסים שבנויים לפי דמוקרטים-העבודה או רפובליקנים-ליכוד. הדרך שנשמור על היחסים בין המדינות היא באמצעות התרחקות מפוליטיקה מפלגתית".

נתניהו, התעקש שוב על כך שהוא צריך לנאום בקונגרס האמריקני ולהתנגד להסכם המתגבש עם איראן: "בשעה שישנם מי שעוסקים בפרוטוקול או בפוליטיקה, הולך ומתגבש במינכן הסכם רע עם איראן אשר יסכן את קיומה של ישראל. חובתי לעשות הכל כדי למנוע אותו".

"לכן אני נחוש לנסוע לוושינגטון ולהציג את עמדת ישראל בפני חברי הקונגרס והעם האמריקאי" אמר נתניהו, "זה לא נושא פוליטי, זה נושא קיומי. כך אני מתייחס אליו".

נתניהו הוסיף, "מיום הקמת המדינה ועד היום, היו חילוקי דעות בנושאים מהותיים בין ישראל לארה"ב. היחסים נשארו איתנים. כך יהיה גם הפעם".

מוקדם יותר היום דווח כי נתניהו שוקל לבטל את נאומו בקונגרס ולהסתפק בנאום בוועידת איפא"ק, אך לשכת נתניהו הכחישה את הדיווח. כאמור, הערב, נתניהו הודיע מפורש כי בכוונתו לנאום בפני הקונגרס ולא להתקפל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות