נתניהו מתקפל? דיווח: "שוקל לבטל את נאומו בקונגרס"

דיווחים: לאחר הביקורת נגדו בישראל והמסרים מהבית הלבן, רה"מ בנימין נתניהו שוקל לבטל את נאומו בקונגרס האמריקני ולנאום בוועידת איפא"ק בלבד. בלשכתו מכחישים (פוליטי מדיני)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
בנימין נתניהו (Kobi Gideon / GPO)

לאחר הביקורת החריפה נגדו בישראל והמסרים החריפים מהבית הלבן, ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה למצוא 'סולם' שיוריד אותו מהעץ עליו טיפס בכל הנוגע לנאומו בקונגרס האמריקני, שבועיים בלבד לפני הבחירות לכנסת ה-20.

גורמים ישראלים בסביבתו של נתניהו אמרו כי נתניהו שוקל לשנות את הפורמט של הנאום הצפוי בקונגרס. כך מדווחת סוכנות הידיעות "רויטרס". עם זאת, בלשכת נתניהו מכחישים את הדיווח.

על פי הדיווח, אחת האופציות שנשקלות היא ביטול הנאום בקונגרס והופעה בפני ועידת איפא"ק בלבד. אופציה אחרת שנשקלת היא שנתניהו ינאם בדיון סגור ולא בשידור חי מול מליאת הקונגרס.

כזכור, במפלגה הדמוקרטית ובבית הלבן לא אהבו, בלשון המעטה, את נאומו של נתניהו בקונגרס, זאת מבלי ליידע את הבית הלבן ונשיא ארה"ב ברק אובמה. בבית הלבן ראו זאת, בצדק, כשבירת הפרוטוקול כאשר נתניהו מגיע לנאום נגד אובמה בקונגרס מבלי ליידע אותו.

נתניהו מנגד טען כי יעשה ככל שיבכולתו למנוע הסכם רע של המעצמות עם איראן. בישראל ראו בנאום שימוש ציני לצורכי תעמולת בחירות.

בעקבות התעקשותו של נתניהו לנאום, בכירים במפלגה הדמוקרטית, בהם גם סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הודיעו כי יחרימו את הנאום. בנוסף, במפלגה הדמוקרטית הודיעו כי הם עומדים לצד הנשיא ולא יצטרפו לרוב המסכל הטלת וטו של הנשיא על סנקציות נוספות על איראן.

בשל כך, בלשכת נתניהו הבינו כי ייתכן והנזק בנאום יעלה על התועלת והחליטו כנראה לבטל את הנאום. רמז לכך ניתן כבר בשבוע שעבר כאשר צחי הנגבי, מקורבו של נתניהו, אמר בראיון כי יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר, שהזמין את נתניהו לנאום, הטעה את נתניהו ואמר לו שההזמנה מקובלת על שתי המפלגות - הדמוקרטית והרפובליקנית, כאשר הדבר אינו נכון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות