בעוד חודש: הקראת כתב האישום נגד הרב יאשיהו פינטו

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע הבוקר כי הדיון בעניין האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש מוסדות "שובה ישראל", בו יוקרא כתב האישום נגדו, ייערך בעוד חודש ויומיים (חרדים, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב יאשיהו פינטו (צילום: שובה ישראל)

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע הבוקר (שני) כי הדיון בעניינו של האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש מוסדות "שובה ישראל", בו יוקרא כתב האישום נגדו, ייערך בעוד חודש ויומיים.

הדיון הבוקר התקיים לאחר שלפני כמה חודשים נדחתה הקראת כתב האישום בשל מצבו הרפואי של הרב שהידרדר בעת האחרונה ולפי מקורביו הוא צפוי לעבור טיפול רפואי דחוף בשבועות הקרובים בארצות הברית.

הפרקליטות מצידה התנגדה לבקשת פרקליטיו של הרב אולם בית המשפט לא קיבל את עמדתה וקבע כי הדיון יידחה לאור בקשת סנגורי הרב.

לפי עסקת הטיעון שנחתמה בין פרקליטי הרב פינטו לפרקליטות ובהסכמת היועץ המשפטי לממשלה, הרב פינטו ישמש עד מדינה נגד ראש היחידה החוקרת לשעבר, ניצב מנשה ארביב, וכי כל העדויות של הרב עצמו ומקורביו ישמשו נגד הניצב.

בית המשפט העליון דחה בשבוע שעבר את העתירות שהוגשו נגד הסדר הטיעון בין הפרקליטות לאדמו"ר רבי יאשיהו פינטו. העתירות הוגשו בין היתר משום שהרב ומשפחתו העניקו ראיונות לכלי התקשורת ובהם הראיון אותו העניק הרב עצמו ל"כיכר השבת" בערב יום הכיפורים.

העותרות, תנועת אומ"ץ והתנועה לאיכות השלטון, דרשו למצות את הדין עם כל המעורבים בתיק. אומ"ץ דרשה להורות לפרקליט המדינה וליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד תת-ניצב אפרים ברכה, נוכח עדותו של הרב יאשיהו פינטו.

השופט כתב בהחלטתו כי אין עילה להתערבות בהחלטות קודמות שהתקבלו בסוגיית ההסדר: "לאחר בחינת טענות הצדדים, הגעתי למסקנה כי הסכם זה איננו נקי מקשיים, אך נוכח שיקול הדעת הרחב המסור ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה, אין עילה להתערבות בהחלטותיהם, שאינן נגועות בחוסר סבירות קיצוני או בפגם אחר המצדיק את התערבותנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות