אלעד: נציג חב"ד השתתף בכנס 'יהדות התורה'

למרות הדיבורים על כך שחסידי חב"ד לא יצביעו בבחירות הקרובות ל"יהדות התורה", מנהל מוסדות חב"ד באלעד, הרב מנדל חממי, השתתף בכנס בחירות של המפלגה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כנס הבחירות של יהדות התורה באלעד, אמש (צילום: באדיבות המצלם)

למרות הדיבורים בזמן האחרון על כך שחסידי חב"ד לא יצביעו בבחירות הקרובות לכנסת ה-20 עבור רשימת 'יהדות התורה', מנהל מוסדות חב"ד בעיר אלעד, הרב מנדל חממי, השתתף אמש (חמישי) בכנס בחירות של המפלגה בעיר.

בכינוס השתתפו בין היתר, ח"כ מאיר פרוש, ראש העיר ישראל פרוש וראשי וגבאי החסידיות בעיר בהם - ויז'ניץ, חב"ד, ברסלב, ערלוי, סלונים וצאנז.

כאומר, מנהל מוסדות חב"ד בעיר, הרב מנדל חממי, השתתף בכנס הבחירות ואמר כי "קהילת חב"ד באלעד זוכה כאן לעלייה משמעותית כשראש העיר עומד לצידנו. כולנו יודעים להוקיר טובה, ויודעים מי עוזר לנו ולמי אנחנו צריכים לומר תודה. אני בטוח שאם חברי הכנסת יבואו ויסבירו ויפעלו בקרב חברי הקהילה, יהיו תוצאות טובות ונזכה בעז"ה להרבה הצלחה".

חיים מאיר כץ, נציג חסידות ויז'ניץ, אמר: "יושבים כאן מנהלי מוסדות, שמרגישים היטב את הגזירות שהיו בקדנציה האחרונה, וגם ההורים מרגישים. תקציב של בחור בישיבה קטנה קוצץ במאות שקלים. בישיבה של מאה בחורים זה הפסד של מאות אלפי שקלים לחודש. כתוצאה, עלה שכר הלימוד של הישיבות הקטנות. זה קיצוץ שמורגש אצל כל אחד ואחד".

הוא הוסיף, "ברור שכולנו נפעל על פי גדולי ישראל, והם יורו לנו להצביע, אבל אנחנו צריכים לתגבר את הכוח ולהביא תוצאות כי כל אחד ירגיש זאת בעצמו".

במרכז הכנס עמד נאומו של חבר הכנסת מאיר פרוש שאמר: "בממשלה האחרונה עבר חוק שהוא כתם שחור - אם בעוד שנה או שנתיים לא יהיו לטעמם מספיק מגוייסים כפי שהם רוצים, יתבטל הסדר תורתו אומנותו. והרי כאן כל אחד שולח את הבנים לישיבה, אם לא נעמוד במספר שהם רוצים, יעצרו את תלמידי הישיבה ויגייסו אותם".

כנס הבחירות של יהדות התורה באלעד, אמש (צילום: באדיבות המצלם)

פרוש הוסיף, "לא היתה ממשלה שהקפיאה בניה כמו הממשלה הזו. וזה בכל דבר ודבר, בסיוע לתקציבי מעונות יום. בעבר הכנסנו לתקציב המוסדות מיליארד שקלים, שאי אפשר להוריד רק אם יש מצב חירום קיצוני, והתקציב עכשיו הוא בישיבות ובכוללים הוא פחות מ-500 מיליון שקלים לעומת מיליארד בעבר. והקצבאות של הילדים, ובכל תחום.

"זו מערכה שתקבע אם אנחנו יכולים להמשיך לחיות כאן בארץ ישראל. במדינה שלכאורה אמורה להיות של יהודים, מונעים מיהודים לקיים את המסורת שלהם. איפה נשמע דבר כזה?".

"בשביל זה אנחנו צריכים יהדות התורה חזקה, כדי שנתניהו לא יחזור להיות גרורה של מפלגות אחרות, וכדי שנוכל לתקן את מה שהתקלקל בשנתיים האחרונות. לכן אין שום שאלה למה חייבים להצביע ליהדות התורה. כי אנחנו חייבים לעשות הכל כדי לחזק את הכוח שלה".

פרוש הוסיף לסיום: "זה הקידוש ד' הגדול ביותר, שהמפלגה שהציבור שקיבל את הכי הרבה גזירות, בחר ביהדות התורה והיא גדלה והתרחבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות