האנטישמיות בבריטניה לשיא: מספר התקריות הוכפל

עליה באנטישמיות בבריטניה על פי נתוני הקרן לביטחון קהילה, מספר התקריות האנטישמיות במדינה הוכפל מאז שנת 2013, והוא עומד על 1,168, זאת על רק מבצע 'צוק איתן' (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(פלאש90)

דאגה בקהילה היהודית בבריטניה בעקבות הנתונים ולפיהם ישנה עלייה במספר מקרי תקיפות על רקע אנטישמי שאירעו בשנה החולפת ביחס לשנים קודמות.

על פי הנתונים שפרסמה הקרן לביטחון הקהילה, העוסקת בבדיקת מקרים אנטישמיים, מספר התקיפות על רקע אנטישמי בבריטניה הוכפל והגיע לשיא.

בשנה החולפת התרחשו יותר מ-1,168 תקריות אנטישמיות לעומת 535 תקריות דומות שהתרחשו ב-2013.

ההערכה היא, כי העלייה המדאיגה במספר התקריות האנטישמיות נובעת בעקבות מבצע "צוק איתן", וגרם לעלייה מדאיגה באירועים אלו לא רק שם אלא גם בכל רחבי העולם.

החשש בקהילה היהודית הוא כי מספר התקיפות האנטישמיות ילך ויגדל ואף יגיע לאירועים חמורים וקשים כמו שהתרחשו בעת האחרונה בצרפת ששיאם הפיגוע במרכול "היפר כשר".

לפני כמה ימים פורסם דו"ח העוסק באנטישמיות והוצג בישיבת הממשלה העלה נתונים מדאיגים על עליה ברמת האנטישמיות באירופה וגם בארה"ב.

על פי הדו"ח צרפת היא המדינה המסוכנת ביותר ליהודים, זאת על רקע עליה בהיקף הטרור במדינה.

אבל גם בארה"ב הידידותית, לא ממש בטוח. האירועים האנטישמיים בארצות הברית כללו התנכלויות, ריסוס כתובות נאצה, חילולים ואירועים אלימים. השיא שבהם היה בחודש אפריל, בשעה שפרייזר גלן מילר ג'וניור, בן 74, מנהיגה לשעבר של מפלגת הפטריוטים הלבנה בצפון קרוליינה ירה למוות בשלושה אנשים, סב ונכדו ואישה מבוגרת, רק משום שחשב בטעות שהם יהודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות