ועדת הבחירות המרכזית אסרה על ישראל ביתנו לחלק 'שארלי הבדו'

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט סלים ג'ובראן, אסר על מפלגת ישראל ביתנו להפיץ את גליונות המגזין הצרפתי 'שארלי הבדו'. במפלגה הודיעו שיעתרו לבג"ץ: "כניעה לטרור" (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(יונתן סינדל - פלאש90)

מפלגת ישראל ביתנו תעתור לבית המשפט העליון נגד החלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, לאסור עליה להפיץ גיליון של המגזין הצרפתי "שארלי הבדו", עם כיתוב נגד ח"כ אחמד טיבי.

במהלך הדיון שקיים יו"ר ועדת הבחירות, עדכן ליברמן על החלטתו להפיץ את העיתון ולא שכח לתקוף את הערבים: "אחמד טיבי לא רוצה שתראו את זה. אחמד טיבי גם לא מכיר בישראל, אנחנו כן. ניירות לא הורגים, טרור כן. תכל'ס ליברמן. ישראל ביתנו".

טיבי אמר בתגובה כי "מדובר באקט מתסיס נוסף, מבית היוצר של ישראל ביתנו וליברמן, המיועד לפגוע בציבור הערבי בכלל והמוסלמי בפרט, אגב יצירת סיכון ממשי להפרת שלום הציבור בשל המתיחות הרבה שהוא עלול ליצור כתוצאה מפגיעה כה אנושה בסמלים דתיים מוסלמים".

יו"ר ועדת הבחירות כתב בהחלטתו כי ההפצה היא "בגדר תעמולה בחירות הקשורה למתנה. אין לקבוע אם הגיליון המיוחד והעטיפה הם בגדר מתנה אך ורק על פי כוונת המשורר מפלגת ישראל ביתנו, אלא גם ובעיקר בהתאם לכיצד הבוחר הסביר יראה את שני אלה".

לפני כמה שבועות החליט ליברמן להפיץ את העיתון לאחר שרשת "סטימצקי" ביטלה את הפצתו בעקבות ביקורת שנמתחה נגדה, מגורמים ערבים.

מישראל ביתנו נמסר: "החלטת ועדת הבחירות מהווה למעשה כניעה לטרור ומהווה פגיעה קשה בחופש הביטוי. לאור האיומים שהושמעו מצד הח"כים הערבים על הסכנה שתהיה לשלום הציבור בעקבות חלוקת העיתון, ההחלטה הזו מעבירה מסר רע לפיו ניתן להלך אימים ולהכניע את הדמוקרטיה הישראלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות