דיפלומטים ישראלים בחו"ל התבטאו נגד נתניהו, ליברמן ובנט והושעו

שגריר ישראל בשוויץ, יגאל כספי, ושני עובדים נוספים במשרד החוץ התבטאו ברשתות החברתיות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ אביגדור ליברמן והשר נפתלי בנט - והושעו (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

שגריר ישראל בשוויץ, יגאל כספי, ושני בכירים נוספים במשרד החוץ התבטאו ברשתות החברתיות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ אביגדור ליברמן והשר נפתלי בנט. בעקבות כך, שר החוץ ליברמן הורה להשעות אותם באופן מיידי והם זומנו לשימוע לקראת פיטורים.

הדברים פורסמו היום (רביעי) לראשונה באתר NRG, ובעקבות הפרסום הורה כאמור ליברמן על השעיית הדיפלומטים.
הדיפלומטים הביעו עמדות פוליטיות מובהקות, זאת למרות האיסור שחל על עובדי מדינה להביע עמדה פוליטית.

הבכיר מבין הדיפלומטים הוא כאמור שגריר ישראל בשוויץ, יגאל כספי, שתקף בין היתר את נאומו הצפוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס בארה"ב, שבועיים לפני הבחירות. "תמיד לאחר שנראה שנתניהו כבר הנמיך את יחסי ישראל ארה"ב למצב הגרוע ביותר, מתברר שהוא ממשיך להוריד את הרף בשלב נוסף" כתב כספי.

בנוסף, הוא תקף את שר החוץ אביגדור ליברמן על רשימתו החדשה: "מזעזע איך ליברמן נפנף את השרים שלו. לא שהם היו טובים במיוחד ובכל זאת השימוש שלו באנשים הבאתם והזזתם כשנמאס לו מזוויע. העיקר שסופה לנדבר קודמה".

דיפלומט נוסף שהושעה הוא אסף מורן, יועץ פוליטי בשגרירות ישראל בהודו. מורן ציטט איש יחסי ציבור שכתב: "נתניהו הבין, לעשות הכל רק לא לדבר על נושאים החברתיים. בכיינות, שחיתות, שרה, עמותות, ביטחון, הכל רק לא אג'נדה שמחליפה שלטון".

עוד דיפלומט שהביע עמדה פוליטית וצפוי להיות מפוטר הוא ירון גמבורג, עובד משרד החוץ המועסק בחטיבת המחקר המדיני. הוא בחר לתקוף את השר נפתלי בנט: "שמעתי אותו מתלונן שהתקשורת מתנפלת עליו בגלל שהוא ימין. איזה מסכן. הוא ימין הזוי, משיחי, אלים ואנטי-חברתי. אז מה הוא רוצה?".

גמבורג כתב בפעם אחרת: "מה שקורה ביחסינו עם ארה"ב זה אובדן עשתונות". כאמור, בעקבות ההתבטאויות של השלושה, הם הושעו מיידית והם זומנו לשימוע לקראת פיטורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות