בנימין נתניהו מסתבך? "קיים חשש לפלילים"

מבקר המדינה יוסף שפירא הודיע כי יפרסם דו"ח על הוצאות בית ראש הממשלה בעוד שבועיים. המבקר העביר את החומר ליועמ"ש: "חשש לפלילים ולפגיעה בטוהר המידות"(בארץ)

בנימין ושרה נתניהו (צילום: אבישג שאר ישוב)

חודש וחצי לבחירות: ראש הממשלה בנימין נתניהו מסתבך. מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, הודיע היום (שני) כי יפרסם ב-17 בחודש זה, חודש לפני הבחירות, את הדו"ח על הוצאות בתי ראש הממשלה.

המבקר העביר את החומר ליועת המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין וציין כי בחלק מהמקרים קיים "חשש לפלילים ולפגיעה בטוהר המידות".

כעת יצטרך היועץ המשפטי לממשלה להחליט האם לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה נתניהו.

בימים האחרונים העבירו המבקר והיועמ"ש את האחריות ביניהם בנוגע לפרשות. כעת, המבקר שפירא מנסה להרגיע את הרוחות.

שפירא ביקש במכתבו: "נאמרו אמירות שחרגו מגדר המחלוקת ומגדר הטעם הטוב. על מנת להשיב את האמון בינינו אני מציע שנקיים פגישה אישית מיד עם שובי ארצה".

בדו"ח נבדק האם חלק מהוצאות משפחת נתניהו הגיעו מכסף ציבורי, כאשר הוצאות פרטיות וציבוריות התערבבו לכאורה.

עורך דינו של ראש הממשלה, דוד שמרון, קרא לערוך בדיקה מקיפה על מעונותיהם הרשמיים של ראשי המדינה בשנים האחרונות: "אנו לא נגד בדיקה, אבל צריך לבדוק את כולם".

ממשרד ראש הממשלה נמסר הערב בתגובה: "אנו נתייחס לדו"ח על הוצאות מעון ראש הממשלה כשיתפרסם, ויוכח שהכל נעשה כדין. ביחס לטענות של מני נפתלי שאינן כלולות בדו"ח ההוצאות שיימסר על ידי המבקר, מדובר בשקרים והשמצות של אדם המנסה להוציא כספים מהמדינה שלא כדין תוך כדי הכפשה שקרית בלתי פוסקת של ראש הממשלה ורעייתו. לדוגמה: רהיטי הגן לא נרכשו עבור הבית בקיסריה אלא עבור המעון הרשמי בבלפור, ושם הם נמצאים".

עוד נמסר מלשכת ראש הממשלה: "לאחרונה מתנהל קמפיין תקשורתי מתוזמן ומתוזמר, שנועד להלך אימים על מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, במטרה להפיל את שלטון הליכוד בראשות נתניהו. לא ניתן לקמפיין הפוליטי הזה להסיט את תשומת הלב של הציבור מהנושא המרכזי שעל הפרק - מי ישמור על ביטחון ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות