רגיעה בפוניבז'

'המחבלים' ויתרו על עמוד התפילה והמהומה נמנעה

האם המהומות בישיבת פוניבז' לקראת תקופת רגיעה? פלג המחבלים וויתר על דרישתו לגשת לעמוד התפילה ובכך נמנעו שוב אלימות ומהומות. ממ"ר דן שמעון לביא התערב באופן אישי במגעים להסכם, וגורמים בשני הצדדים הביעו הערכה לפעילותו. גורם חיצוני הציע לחלק את היכל הישיבה לשניים (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראש ישיבת פוניבז' (מחבלים) הגר"ש מרקוביץ (צילום: משה גולדשטיין)

פוניבז' לקראת רגיעה? הערב (שני) עברה בשקט יחסי תפילת ערבית בהיכל ישיבת פוניבז' ובשטח הישיבה שהו כוחות משטרה בפיקודו של ממ"ר דן שמעון לביא.

לביא עצמו, נפגש במהלך היממה האחרונה עם ראשי הישיבות משני הפלגים הנצים, במטרה ולנסות להגיע להסדר שיאפשר את המשך קיומן של שתי הישיבות בשלום. בכוונת לביא להמשיך לנסות להיכנס לעובי הקורה ולהביא להסכם שלום.

ל"כיכר השבת" נודע, כי במסגרת פגישותיו ביממה האחרונה עם רבנים, התבטא הגרב"ד פוברסקי, מראשי ישיבת פוניבז' ואמר ללביא כי אם יביא את השקט לגבעה, הוא מבטיח לו "עולם הבא".

כתבי "כיכר השבת" בחורבות פוניבז' (כיכר TV)

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי גורם חיצוני הציע כי בית המדרש המרכזי והמוכר עליו קיימת המחלוקת יחולק לשניים. בהצעה המדוברת, בית המדרש המרכזי יחולק לשניים - חצי לשונאים וחצי למחבלים, אולם הגישה לעמוד התפילה תישאר בידי פלג השונאים. נכון לשלב זה, לא ברור אם בפלגים ייענו להצעה בחיוב ויביאו להרגעת הרוחות בגבעה.

לאורך השנים האחרונות הונהג כי פלג השונאים שולט במקום בימות החול, ובשבתות יורד ל"אוהל קדושים". לאחרונה, החליטו בפלג "המחבלים" לדרוש את ההחזקה במקום גם בימות החול ופתחו בקרב על עמוד התפילה בתפילות ערבית וכך נוצרה מדי ערב מהומה גדולה. הערב, הם לא ניגשו לעמוד שנשאר בידי "השונאים" ובכך נמנעה המהומה.

עוה"ד קרבצוב, מייצג את הגר"ש מרקוביץ (באדיבות המצלם)

ממ"ר דן שמעון לביא מסר ל"כיכר השבת": "בינתיים אין הסכם, סיכמנו שבשלב זה כולנו יחד מפסיקים את האלימות. נמשיך בימים הקרובים לגבש הסכמות".

גורמים בכירים בפלג "המחבלים" אישרו ל"כיכר השבת" כי הוצע לחלק את הישיבה לשניים. עורך דינם עזריאל שאול קרבצוב מסר כי אין עדיין הסכמות בנושא: "היום ישבנו עם לביא, הסכמנו כמחווה לוותר על עמוד התפילה. כרגע הכל פתוח ונקווה שיגיעו להסכמה".

סטנדר נזרק על חזן (באדיבות המצלם)

אמש, נפגש לביא עם הגר"ש מרקוביץ, ושמע על האלימות שהופעלה כנגדו ומקרה התקיפה על-ידי אחיינו, בעקבות כך נעצר לפנות בוקר האחיין אולם שוחרר כעבור שעות ספורות על-ידי בית המשפט.

במשטרה מקווים כי מנהיגי שני הפלגים יעשו הכל על מנת להרגיע את הרוחות ולהשיב את השקט לגבעת הישיבה. "לא נאפשר כל סוג של אלימות", מבהירים במשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות