נשיא המדינה ראובן ריבלין בחברון: "עיר שחולקה לה יחדיו"

נשיא המדינה ראובן ריבלין סייר בעיר חברון ובמערת המכפלה: "המציאות הפוליטית יצרה כאן מצבים קשים אבל החיים חזקים מהכל". פעילי שלום הפגינו נגד ביקור הנשיא במקום (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין סייר היום (שני) בעיר האבות חברון ובמערת המכפלה, זאת תוך כדי הפגנת פעילי שמאל נגד ביקורו במקום. מדובר בביקור נדיר יחסית של נשיא מדינה בעיר.

בסיום הסיור אמר הנשיא: "הבוקר יצאתי למסע שורשים משפחתי. יש שטסים לקרקוב, יש לקזבלנקה - אבל אני איני זקוק, לא למטוס ולא לדרכון, בכדי לפקוד את מכורתי.

"מקבר אמי, רחל ריבלין עליה השלום, בהר הזיתים בירושלים הגעתי לכאן, אל עיר-האבות חברון; בה חיו ופעלו, אבותיה ואמותיה, של אמי זכרה לברכה. חברון איננה רק יעד, למסע השורשים הפרטי שלי; כשעם ישראל יוצא אל מסע שורשים משותף, הוא פוגש את עצמו בחברון, המקום בו נוסדה זכותנו על הארץ הזו".

ריבלין הוסיף, "חברון, בה אני מרבה לבקר עוד קודם לכניסתי לתפקיד נשיא המדינה, היא עיר חצויה, עיר לא פשוטה, עיר שחולקה לה יחדיו. המציאות הפוליטית יצרה בחברון מצבים קשים ובכל זאת, נראה שהחיים, חזקים מהכל. קשה לנו לדמיין, את האפשרות לקיום דיאלוג בחברון. זכרון הטבח והדם, זעקות הפצועים והיתומים, הם חלק מהתזכורות התמידיות, שעולות בזיכרון הקולקטיבי של העיר. אבל אני מאמין כי מותר וצריך לנסות".

כאמור, ביקורו של הנשיא במקום לווה בהפגנת פעילי שמאל נגד הביקור. לדבריהם, מדובר בהצהרה פוליטית כאשר הבחירות מעבר לפינה. אחד הפעילים עוכב לחקירה, ובמקום התפתחה תגרה עם פעילי ימין ומתנחלים תושבי המקום.

מזכ"ל "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר ביקר את ביקור ריבלין במקום ואמר כי "אופיו של היישוב היהודי בעיר מכתים ומבייש את החברה הישראלית כולה".

ביישוב היהודי בחברון לא נבהלו מהביקורת, שם אמר כי "מחרחרי המדון מהשמאל מביאים את ההפך הגמור מהשלום שעליו הם מדברים כל הזמן".

(מתוך דף הפייסבוק של ריבלין)
(מתוך דף הפייסבוק של ריבלין)

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות