המהומות בפוניבז'

שי פירון: "הייתי מגייס את תלמידי פוניבז' ישר ליס"מ"

בזמן שתלמידי שני הפלגים בישיבת פוניבז' מתעמתים זה עם זה, נראה כי יש מי שמנסה לגייס את המהומות לצורך מערכת הבחירות. שר החינוך לשעבר שי פירון, מספר 2 ב'יש עתיד' צייץ: "לא נראה לי שמי שיודעים ללכת מכות בישיבת פוניבז' פטורים משירות צבאי", והוסיף: "הייתי מגייס אותם ישר ליס"מ" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
שי פירון (צילום: Miriam Alster/Flash90)

המהומות בישיבת פוניבז': בזמן שתלמידי שני הפלגים בפוניבז' מתעמתים זה עם זה, נראה כי יש מי שמנסה לגייס את המהומות בישיבה לצורך מערכת הבחירות.

במפלגת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד שמחים מהמהומות ורוכבים על החילול השם שגורמים אותם פורעים בישיבה.

שר החינוך לשעבר שי פירון, מספר 2 במפלגת 'יש עתיד' צייץ בעמוד הטוויטר שלו: "לא נראה לי שמי שיודעים ללכת מכות בישיבת פוניבז' פטורים משירות צבאי".

פירון הוסיף וכתב: "הייתי מגייס אותם ישר ליס"מ".

כשאחד הגולשים העיר לפירון: "אתה לא כותב לשם שמים", כתב לו פירון בתגובה: "רק לשם שמיים, העובדה שגדול בתורה לא מתקנים יום צום על התנהגות נלוזה מעוררת שאלות על הציבור הליטאי".

ההרס בפנימיה (צילום: באדיבות המצלם)

כזכור, אמש החלו שוב המהומות בגבעת הישיבה בתפילת 'מעריב', בקרב המתחולל בכל התקופה האחרונה על היכל הישיבה, כאשר "פלג המחבלים" מנסים להביא לכך שפלג "השונאים" ינטשו את ההיכל בימי החול, וזאת על-ידי מאבק על עמוד התפילה בתפילה.

לאחר המהומה בהיכל הישיבה, התעורר החשד כי יוסי כהנמן תקף את הרב שמואל מרקוביץ', ראש הישיבה של "פלג המחבלים", כשהיום התברר כי רק דחךף אותו מעט כך שכובעו נפל, ובעקבות כך פרצו מהומות אלימות בישיבה בין הצדדים.

בחורי פלג המחבלים ניסו לבצע השתלטות על אחת הפנימיות הנמצאת בחזקת הצד השני תוך שהם זורעים בפנימייה הרס וחורבן, כאשר בתגובה פלג השונאים השתלטו על חדרים של המחבלים.

בסוף השבוע שעבר עצרה המשטרה כשלושים בחורים מפלג המחבלים בחשד למעורבותם במעשה אלימות בישיבה. מרבית הבחורים שוחררו לאחר חקירה, ארבעה בחורים שהובאו בפני בית המשפט הורחקו למספר ימים מבני ברק.

מתוך כל העצורים, רק שלושה הועברו לידי המשטרה הצבאית והושלכו לכלא בעוון עריקות לאחר שלא התייצבו בלשכות הגיוס. יתר בחורי "הפלג" שנעצרו בישיבה, התייצבו בלשכות הגיוס בניגוד להוראות רבותיהם ובעקבות כך לא נעצרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות