יאיר לפיד: "מושחת לא ישמש ח"כ, שר או ראש עיר"

יאיר לפיד הציג היום בכלא מעשיהו את תכניתו למלחמה בשחיתות, הכוללת חקיקת חוק לפיו מי שהורשע בשחיתות לא יוכל לכהן כח"כ, שר או ראש עיר ולא תנתן זכות השתיקה (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(גילי יערי - פלאש90)

בחירות 2015: יו"ר 'יש עתיד יאיר לפיד התייחס היום (שני), לשיטה בה מפלגתו תבקש להילחם בשחיתות הציבורית, לפיה מי שהורשע בשחיתות לא יכול להיבחר יותר לכנסת או לכהן כשר או כראש עיר.

לפיד הכריז על שיטתו במקום מעניין,שערי כלא מעשיהו, ואמר: "זה המקום שאליו מגיעים אנשי ציבור שהורשעו בעבירות שיש עמן קלון. ישבו או יושבים פה נשיא, שר אוצר, שר פנים, שר בריאות, ראשי ערים, כל האנשים שהיו שותפים לחגיגת השחיתות. והדבר הלא יאומן הוא שיש אנשים שיצאו מפה, אחרי הכלא, וחזרו לחיים הציבוריים. וכולם - כל המערכת הפוליטית - אומרים שזה בסדר. אחרי שבע שנים הפסקה, הם שילמו את חובם לחברה, למה שלא יחזרו? זה צריך להפסק. הם לא יכולים לחזור. למה? כי מושחתים נמאסתם".

לפיד הצהיר: "על שולחן הכנסת הבאה יש עתיד תניח הצעת חוק, היא אומרת דבר פשוט. ביצעת עבירה שיש עמה קלון, ישבת פה בכלא, אתה לא תוכל להיות שר בממשלה, חבר כנסת או ראש עיר. לא אחרי שבע שנים, לא אחרי 20 שנה, לא. אף פעם. אתה רוצה לשקם את חייך, אהלן וסהלן, אבל לא בכנסת ולא בממשלה ולא בלשכת ראש העיר".

בהתייחסו לפרשת הבקבוקים במעון ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אנחנו חיים במציאות שבה שומרי הסף שותקים כשראש הממשלה מתחבא מאחורי אשתו והופך את בית ראש הממשלה לארמון של קיסרות מנותקת ונהנתנית. מה הבעיה להגיש דו"ח על הוצאות? שימו חמישה חוקרים תחזרו עם התוצאות תוך שבוע".

"אישי ציבור שיקראו לחקירה במשטרה לא יוכלו יותר להשתמש בזכות השתיקה", הצהיר לפיד. "הם יצטרכו לתת את כל התשובות לכל השאלות, מי ששותק בחקירה יש לו מה להסתיר. זו זכותו, אבל אז שלא ימשיך להיות נבחר ציבור.
מי שהוגש נגדו כתב אישום יעזוב את תפקידו באופן מיידי".

לסיום אמר יו"ר 'יש עתיד': "הצעת החוק הזו היא חלק מחבילה שלמה, מקיפה, של חוקים למלחמה בשחיתות שאנחנו הולכים להניח על שולחן הכנסת הבאה ביום שהיא תושבע. אין מפלגה אחרת שיכולה לעשות את זה, כי יש עתיד היא המפלגה היחידה - היחידה - שאף אחד מראשיה או מחברי הכנסת שלה לא נעצר, נחקר, נחשד, בחר בזכות השתיקה, הורשע או ישב בכלא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות