'העדה החרדית': אסור לחפור במתחם שנלר

רבני בד"ץ העדה החרדית פרסמו היום מכתב בעניין הקברים הנמצאים לטענתם במתחם שנלר בירושלים, ובו הם מביעים מחאה על החפירות וקובעים התנאים להכשר (חסידים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
רבני העדה בסיור בשנלר (משה גולדשטיין)

ימים אחדים אחרי שביקרו במתחם שנלר שבירושלים , חברי בד"צ של 'העדה החרדית' פרסמו הבוקר (ראשון), מכתב נגד המשך החפירות במתחם שלדעתם נמצאים בו קברי יהודים וישנו חשש לחילול קברים.

במכתב שפורסם בעיתון 'המבשר' תחת הכותרת כתבו: "אחרי שביקרנו במתחם שנלר וראינו מערות קבורה עם כוכים וקברים, והמקום ידוע מאז כמקום שמצויים בו קברי ישראל, על כן אנו אוסרים בכל תוקף להרוס או לפגוע במערות הקבורה אף אם הם התרוקנו".

לדבריהם, "אם צריכים לבנות שם בחלק שיש שם מערות וקברים, יבנו על ידי כיפין על גבי כיפין כהלכה ובפיקוח".

הרבים הוסיפו: "אנו מוחים בכאב רב על כך שהוציאו עצמות מהקברים, וחייבים להחזירם למקום מנוחתם יחד עם העפר שהוציאו משם. ויש לסלק משם מיד את הארכיאולוגים המחטטים שם בקברי ישראל".

רבני 'העדה החרדית' סיירו במתחם שנלר • תמונות

הרבנים מציבים תנאי להפסקת ההפגנות המתרחשות במתחם מידי יום: "כל העובדות, החזרת העצמות ובנית הכיפין מכאן ואילך צריך להיות בפיקוח תמידי על ידי המשגיחים ר' רפאל לישפיץ ור' חיים אליעזר היימליך".

בשבוע שעבר הגיעו עשרים וחמישה מאנשי העדה, למתחם בכדי למחות על חילול קברים שלטענתם מתבצע במקום, בעוד שעד עתה לא נמצא קבר אחד במהלך החפירות.

זמן קצר אחר הגעתם אל המתחם, הגיעו כוחות משטרה שעיכבו לחקירה שני פעילים ופיזרו את יתר המפגינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות