מעצר ה"עריקים"

הרב מרקוביץ': "גאים באלו שמוסרים את הנפש שלהם"

בעקבות מעצרם של ארבעת הבחורים העריקים שלא התייצבו בלשכות הגיוס, אמר הגר"ש מרקוביץ' לתלמידיו בליל שבת כי "אנחנו גאים בשליחים שלנו שמוסרים את הנפש" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב שמואל מרקוביץ' (צילום: ארכיון כיכר השבת)

עקב מעצר ארבעת בני ישיבות בסוף השבוע שעבר, שלושה מהם תלמידי ישיבת פוניבז' של הגאון רבי שמואל מרקוביץ', בשל עריקותם לאחר שסירבו להתייצב בלשכת הגיוס כהוראת רבותיהם, התקיים בבני ברק בליל שבת מעמד קבלת שבת, שם נשא דברים ראש הישיבה הרב שמואל מרקוביץ'.

ביום שישי הושלם משפטם של ארבעת הבחורים בבית דין צבאי, כאשר שלושה מהם נשלחו ל-20 יום לכלא והרביעי נשפט לעשרה ימים בכלא. הערב צפויה הפגנת מחאה על פני כיכר בשבת בירושלים.

כזכור, בסוף השבוע נעצרו ארבעה בחורים, שלושה מהם תלמידי פוניבז' של הרב מרקוביץ' ואחד תלמיד ישיבת גרודנא, בגין עריקות מהצבא לאחר שלא התייצבו בלשכות הגיוס.

שלושת בחורי פוניבז' נעצרו בליל יום חמישי בעקבות האלימות בישיבה יחד עם כשלושים בחורים נוספים, כאשר מתוך השלושים רק השלושה הללו התבררו כעריקים, מה שגרם למבוכה לא מועטה לפלג המחבלים בישיבה שדוגל באי התייצבות בלשכות הגיוס והתברר כי מרבית בחורי הפלג מתייצבים.

הבחורים העצורים הם נפתלי ריז'י, אליהו גולדברג, שלמה זלמן מילר ומשה חיים חלאווה. לדיון בבית הדין הגיעו גם רבניהם, הגר"ש מרקוביץ' והגר"א דויטש.

במעמד קבלת שבת, אמר הגר"ש מרקוביץ' כי "הבנים שלנו נמצאים עכשיו בבית הכלא, והסיבה היא על קידוש השם - על כך שהכריזו במסירות נפש שהם ימשיכו ללמוד תורה, ועולם התורה ימשיך ללמוד תורה, בלי שום הגבלה - בלי מכסות ובלי יעדים".

"ראינו כאן גם בחוש את הכח של התפילה, הגזר דין של הבה"ח אליהו גולדברג נ"י התעכב הרבה אחרי המשפט, ויצא ממש בשעה סמוכה לשבת, ולכן הוא זכה שהרבה יתפללו עליו, וזה גרם שהוא יקבל רק 10 ימים", הוסיף הרב מרקוביץ', "אנחנו גאים בשליחים שלנו שמוסרים את הנפש על לימוד תורה, אבל אנחנו שאיננו נמצאים בכלא, צריכים גם למסור את הנפש על התורה, וזאת על ידי שנתחזק בשקידה ועמל התורה".

כאמור, ב'וועדה להצלת עולם התורה' החליטו לקיים הערב הפגנת מחאה על פני כיכר השבת בירושלים. ההפגנה תחל בשעה 19:00 וצפויים להשתתף בה חברי בד"ץ 'העדה החרדית'.

עורך הדין של 'הוועדה להצלת עולם התורה' צפוי להיכנס לתוככי הכלא, ויעביר לעצורים מכתבי עידוד וחיזוק מחבריהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות