העיר צפת צפויה ללכת לבחירות בקרוב, מי המתמודדים?

העיר צפת צפויה ללכת בקרוב לקלפי, לאחר שראש העיר המכהן אילן שוחט עתיד להיבחר לכנסת במפלגת ישראל ביתנו. צביקה גרוניך משרטט את המפה המוניציפאלית, ובמי יתממכו החרדים? (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילן שוחט (מרים אלסטר - פלאש90)

צפת תלך שוב לבחירות? מיד לאחר הבחירות הארציות, צפויות להיקבע בחירות גם בעיר צפת, זאת משום שראש העיר המכהן, אילן שוחט עתיד להיבחר לכנסת, במסגרת מפלגת ישראל ביתנו שם הוצב במקום הרביעי.

הבחירות לכנסת אמנם יתקיימו רק בעוד כחודשיים, אולם כבר כעת בצפת מתחילים לחמם מנועים. במערכה הקרובה, צפויים להתמודד כמה מועמדים, חלקם כאלה שכבר הפסידו במירוץ הקודם.

בין השמות שעלו: חבר המועצה וראש העיר לשעבר, ישי מימון. שלמה חדד שהתמודד בפעם הקודמת ונחל תבוסה מול אילן שוחט שנבחר לבסוף לתפקיד הנחשק. מתמודד נוסף ששמו עלה ביממה האחרונה הוא שוקי אוחנה המכהן כיום כממלא מקום ראש העיר, אולם טרם ברור האם אכן יתמודד לבסוף.

במערכת הבחירות הקודמת התפלגה התמיכה החרדית בין המתמודדים השונים, וכעת לא ברור האם גם הפעם הציבור החרדי יחלק את תמיכתו בין מספר מתמודדים או יתלכד סביב מועמד אחד.

חבר מועצה חרדי אמר ל"כיכר השבת" כי "טרם ברור כיצד הציבור החרדי כולו ינהג, כמו במערכת הבחירות הקודמת או שמא הפעם נתלכד יחד סביב מועמד אחד". חבר המועצה הוסיף כי "כעת לא יודעים בכלל מי יתמודד ולכן השאלה כעת במי נתמוך אינה רלוונטית".

לציבור החרדי והדתי שמונה נציגים במועצת העיר: למפלגת ש"ס יש שני נציגים. הבית היהודי עם נציג אחד במועצה למפלגת ג' של נחמן גלבך חתנו של הרב קעניג - יש נציג אחד. למפלגת ת' המייצגת את "דגל התורה" ישנם שני נציגים ולמפלגת חב"ד שני נציגים.

שלמה חדד שהתמודד בעבר לראשות העיר, אמר הבוקר ל"כיכר השבת" כי מרב הסיכויים שיתמודד: "מבחינה מתמטית ברור לכולם שיש לי סיכוי יותר מפעם קודמת. הכול תלוי בציבור החרדי האם הוא יתלכד סביב מועמד אחד ואז יהיה יותר קל להתמודד. כעת קרוב לוודאי שאתמודד, יש על כך מגעים".

שוקי אוחנה, ממלא-מקום ראש העיר אמר ל"כיכר השבת" כי ההחלטה בעניינו טרם נתקבלה. "אני עוד לא החלטתי להתמודד, אני בודק את הנושא".

ישי מימון שהיה בעבר ראש העיר וכיום חבר מועצה, אמר ל"כיכר השבת": "אם ירצה השם ברגע ששוחט יהיה בכנסת אני אודיע על התמודדותי. מי שיבחר לתפקיד יישאר רק שלוש שנים וישנן בעיות קשות שבהם אני יוכל לטפל בזמן הקצר ביותר. הניסיון שלי בתפקיד ראש העיר הוא רב".

ראש עיריית צפת אילן שוחט, הוצב במקום הרביעי ברשימת 'ישראל ביתנו' לכנסת. יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן אמר עליו: "כשאנחנו מדברים על דאגה לפריפריה יש אחד שבאמת יודע. אולי יום אחד הוא יספר את סיפורו על הדרך שלו לפוליטיקה".

אתמול הודיעה המשטרה כי היא תתגבר את אבטחה סביב שוחט, בעקבות איומים מצד גורמים עבריינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות