הנשיא ראובן ריבלין לא ייפגש עם הנשיא ברק אובמה

על רקע המתיחות בין הבית הלבן ללשכת ראש הממשלה, נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע כי הפגישה בינו לבין נשיא ארה"ב ברק אובמה לא תתקיים בתקופה הקרובה (חדשות, בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הנשיא ראובן ריבלין (צילום: פלאש 90)

על רקע המתיחות בין הבית הלבן ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות הנאום הצפוי בקונגרס, נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע כי הפגישה בינו לבין הנשיא האמריקני לא תתקיים בתקופה הקרובה, עקב אילוצי לוח הזמנים.

הנשיא הישראלי מבקר בניו יורק כדי לנאום באירוע מרכזי שייערך לציון יום השואה הבינלאומי שייערך ביום שלישי במטה האו"ם והתנהלו מגעים של הבית הלבן כדי שייפגש עם הנשיא ברק אובמה אך ריבלין סירב לכך.

"בשלב זה סוכם כי פגישה לא תתקיים בזמן ביקורו זה של הנשיא ריבלין בניו יורק מפאת אילוצי לו"ז של שני הנשיאים וכי מועד לפגישה עתידית ייקבע בהמשך", נמסר בהודעה משותפת שיצאה מהבית הלבן ומלשכת הנשיא הישראלי.

הצדדים סיכמו לקיים שיחה טלפונית והשניא ריבלין יוזמן בזמן אחר לביקור בבית הלבן שבו יפגוש את אובמה. יועציו של הנשיא הישראלי ככל הנראה העדיפו כי פגישה כזו לא תתקיים בתקופה כה רגישה שבה יראה הצעד כהתערבות בוטה בבחירות.

במידה והנשיא הישראלי היה מסכים לקיים את הפגישה, היה עליו לשהות בארה"ב עד מוצאי שבת בשל העובדה כי הנשיא האמריקני ישוב רק אז לבית הלבן.

הסערה החלה כאשר נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי נאות להזמנה לנאום בפני שני בתי הקונגרס, שנעשתה ללא ידיעת הבית הלבן ועוררה מתיחות חריפה כאמור בין וושינגטון לירושלים. השיא הגיע כאשר הנשיא האמריקני ומזכיר מדינתו הודיעו כי לא ייפגשו עם ראש הממשלה נתניהו.

ראש הממשלה התייחס אמש לביקורת כנגד הצעד בו עתיד לנקוט ואמר כי יגיע לנאום שם על "אפם וחמתם" של המקטרגים": "כשאירן שועטת קדימה, וממשיכה בהכנותיה לפתח נשק גרעיני, ראש ממשלת ישראל חייב להתייצב בפני העולם, בפריז, בוושינגטון ובכל מקום - ולהציג את דברה של ישראל על אפם וחמתם של המקטרגים, הוא חייב לומר בגאון: לא ניכנע לטרור, לא נאפשר לאירן להיות מדינת סף גרעינית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות