כך הצילה פייסבוק את חייהם של אב ובנו

כשראיין פטריק יצא לטייל עם בנו, הוא לא חשב כי דווקא פייסבוק היא זו שתציל את חייו. אך כשנפל ממצוק בגובה 50 מטרים, פייסבוק הייתה האפשרות היחידה לאתר את מיקומו (אינטרנט, חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כך הצילה פייסבוק את חייהם של אב ובנו: כאשר ראיין וג'ק פטריק יצאו לטיול אתגרי במצוקים שבאזור מגוריהם שבסקרמנטו, קליפורניה, הם לא חשבו שמה שיציל את חייהם מהסכנה הבלתי צפויה, היא הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, ומנהגה לבקש מהמשתמש לשתף כמה שיותר פרטים אודותיו.

לאחר שהספיקו לטייל מעט נפל האב ראיין ממצוק בגובה של כחמישים מטרים, למזלו נפילתו נבלמה על ידי עץ גדול עליו הוא נחת, אלא שהוא נותר פצוע על העץ הגבוה. מכיוון שהקליטה הסלולרית באזור חלשה ביותר, היה על בנו ג'ק לרדת מהמצוק, שם ניסה לחייג לשירותי החירום באזור.

כשחייג לשירותי החירום והסביר להם אודות מצב החירום אליו נקלעו ועל מצבו הרפואי של אביו הפצוע, השיחה נותקה בעקבות הקליטה הסלולרית המשובשת - עוד לפני שהספיק לספר למוקד החירום היכן בדיוק הם נמצאים. למרות מאמציהם של כוחות החירום הם לא הצליחו לחדש את הקשר עם הילד בן ה-11.

גם כאשר ניסתה המשטרה לבצע איכון סלולרי למכשיר הטלפון הניסיונות לא צלחו. נציג כוחות החירום המקומי סיפר כי "בעקבות העובדה כי מדובר בשטח השיפוט שלנו, המטיילים יצרו קשר עם תחנת המשטרה. המוקדנים שלנו אספו את המידע החלקי שקיבלו וניסו לקבוע את מיקומו של הפצוע. אלא שהקואורדינטות שהתקבלו הביאו אותם למיקום רחוק ולא ממש מדויק, אלא כמה עשרות קילומטרים ממקום הימצאותו של המטייל".

צעירה המשמשת כמוקדנית במוקד החירום המקומי נזכרה בטרנד השיתוף והחליטה לנסות ולחפש באמצעות פייסבוק את המטייל שפרטיו היו ידועים לכוחות ההצלה ממספר הטלפון ממנו בוצעה השיחה. היא גילתה כי ראיין טרח לעדכן ברשת החברתית את מיקומו כשביצע "צ'ק אין" למסלול הטיול. כך גילו כוחות ההצלה את מיקומו המדויק של ראיין ויצאו לחלץ אותו.

מאוחר יותר סיפרה המוקדנית לכלי התקשורת כי "אני צעירה ולכן אני מכירה את הרשתות החברתיות ואת פייסבוק, פתאום עלה במוחי רעיון להקליד את שמו של המטייל בגוגל. תוצאות החיפוש הובילו לחשבון הפייסבוק שלו. שם ראיתי תמונה שלו ושל ילדיו. את התמונה העלה ראיין בתחילת המסלול, עם הילדים כנראה, והיה שם תיאור מדויק של המקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות